معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور:

چابهار ظرفیت بسیار بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: چابهار ظرفیت بسیار بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد.

به گزارش فرینا، محمدعلی وکیلی در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه با اعلام مطلب بالا افزود: تلاش و همت شما باعث توجه مسئولین و مردم می‌شود.

وکیلی اضافه کرد: هنرمند بیشتر از دغدغه شخصی، دغدغه جامعه خود را دارد، هنرمند باید اجازه بدهد که هنرش حرف بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رفع مشکلات بیمه هنرمندان با کمک صندوق اعتباری هنر تأکید کرد.

در این نشست جمعی از روسای انجمن‌های، قرآنی، ادبی، نمایش، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی، فیلم و عکس حضور داشتند که آنان از دغدغه‌ها و پیشنهادات خود سخن گفتند.

مشکلات چاپ و نشر و حمایت از نویسندگان و شاعران، حمایت از برگزاری جشنواره و رخدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی، بیمه و مستمری هنرمندان، خرید حمایتی از هنرمندان، استفاده درست و بهینه از خانه فرهنگ و هنر کمالان با استفاده از ظرفیت همه اساتید و هنرمندان منطقه، حمایت از فیلم سازان بومی منطقه در جهت تولید آثار کوتاه و بلند سینمایی، حمایت از تدریس و اشاعه زبان و ادبیات بلوچی، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت اقتصاد و بازار هنر، حمایت از کتاب و کتابخوانی خصوصا برای کودکان و نوجوانان از جمله موارد مطروحه در این نشست بودند.

نصیراحمد ملازهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار در این نشست گزارش کوتاهی از مجتمع‌ها و فضاها و همچنین عنوان برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال پیش رو ارایه داد.

شایان ذکراست در این نشست عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.