وبینار تخصصی دانش افزایی سازمان های مردم نهاد منطقه آزاد ماکو برگزار شد

  • يکشنبه 3 اسفند 1399 - 08:27
  • ماکو
  • 0 دیدگاه
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: وبینار تخصصی دانش افزایی سازمان های مردم نهاد منطقه آزاد ماکو با هدف افزایش آگاهی و دانش سازمان های مردم نهاد موجود در منطقه آزاد ماکو با حضور اساتید بنام از دانشگاه های معتبر کشور برگزار شد.

به گزارش فرینا، مهدی خلف خانی با بیان اینکه در این وبینار دوتن از اساتید علمی دانشگاه های تهران و شهید بهشتی به بحث و تبادل نظر پیرامون نقش سمن ها در حکمرانی مطلوب اسلامی پرداختند، اظهار داشت: تقویت سمن‌ها از جمله رویکردهای معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو بوده و این سازمان همواره از توانمندی‌های این سمن ها در توسعه منطقه بهره مند شده است.

وی افزود: در این وبینار در خصوص شناخت و شناسایی ظرفیت سازمان های مردم نهاد (آسیب شناسی، توانمندسازی و چالش های(نقاط ضعف) درون و برون سازمانی سمن ها) مسائل و مشکلات حال و آینده سازمان های مردم نهاد و استراتژی شبکه سازی سازمان های مردم نهاد در جهت توسعه بحث و تبادل نظر شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

«مشاركت عمومی و سازمان های مردم نهاد در مسائل جامعه از پایه های حكمرانی مطلوب اسلامی است»

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در وبینار تخصصی دانش افزایی سازمان های مردم نهاد منطقه آزاد ماکو گفت: مشاركت مردم و سازمان های مردم نهاد در مسائل جامعه از پایه های اصلی در حكمرانی خوب و مطلوب اسلامی است كه تحقق آن نیازمند تقویت مشارکت مردم در لایه های اجتماعی است.

روح الله نصرتی افزود: در ادبیات توسعه، پارادایم جدیدی مطرح شده است که به موجب آن دستیابی به توسعه پایدار در گرو همکاری بخش های مختلف از جمله دولت، بخش خصوصی و جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت چارچوب حقوقي و محدوده عمل سياسي را تعيين كرده، بخش خصوصي توليد ثروت كرده و ايجاد اشتغال مي كند، ادامه داد: جامعه از طريق بسيج عمومي براي مشاركت در فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي ارتباط متقابل جامعه و سياست را تسهيل مي كند .

نصرتی به نقش تسهيل گري سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و بیان داشت:  سازمان هاي مردم نهاد مي كوشند تا توانمندي هاي بالقوه افراد و گروهها را به شكل بالفعل درآورند و از توانمندی‌هاي فردي به صورت جمعي براي توسعه بهره جویند و نقش تسهيل‌گري به وسيله توانمندسازي صورت عملي به خود مي گيرد.

در این وبینار مهدی مالمیر عصور هیت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی نیز سمن ها را جزو اصلی جامعه مدنی عنوان کرد و افزود:  سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ها‌ نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند.

وی به راهبرد شبکه سازی سمن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: توانمند سازی سمن‌ها برای سامان بخشی امور، همراهی در بخش ها و حوزه های مختلف ضروری است.

این وبینار در فضای مجازی بمدت یکروز برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو