مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

کسب درآمد پایدار و رفع موانع تولید از مهمترین ماموریت معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تسهیل و بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران، هدف گذاری جهت کسب درآمد پایدار، مطالعه و تهیه برنامه های جامع اقتصادی، اصلاح برخی ساختارها و رفع موانع تولید مهمترین ماموریت های معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان محسوب می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري برنا، حمیدرضا مومنی در آیین معارفه فریدون فدایی دولت، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان با قدردانی از تلاش های کیهان عباسیان معاون سابق اقتصادی و سرمایه گذاری؛ اظهار کرد: به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها و پروژه های اقتصادی منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته نتیجه عملکرد موفق و هماهنگی مدیریت های مختلف این معاونت بوده است.
مومنی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی در حوزه های مختلف، حضور پروژه های متعدد اقتصادی منطقه آزاد قشم در میان طرح های اقتتاح شده توسط ریاست جمهوری نشان دهنده عملکرد خوب و موفقیت در انجام این پروژه ها است.
او با تاکید بر لزوم توجه و اجرای دقیق قوانین مرتبط با حوزه اقتصادی، تصریح کرد: برگ زرین عملکرد معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان، سلامت و شفافیت فرآیندها بوده که امیدواریم این رویه با دقت بیشتری ادامه پیدا کند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شاهرگ حیاتی سازمان منطقه آزاد قشم است و برای موفقیت در اجرای پروژه ها باید با نگاهی آسیب شناسانه برای رفع نقاط ضعف موجود تلاش کرد.
مومنی خاطرنشان کرد: بسترسازی و تسهیل شرایط جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران حوزه های مختلف اقتصادی یکی ماموریت های اصلی و مهم معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری است.
او تاکید کرد: برای اینکه انگیزه سرمایه گذاران جهت حضور و فعالیت در این منطقه افزایش پیدا کند، باید از توان و ظرفیت واحدهای دانش بنیان جهت بهود وضعیت تجارت و افزایش بهره روی در بخش های تولیدی استفاده نمود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه هدف گذاری برای کسب درآمدهای پایدار برای این سازمان را دیگر ماموریت سرپرست جدید معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری دانست و افزود: وجود منابع مالی پایدار، برای اجرای پروژه های عمرانی بیشتر و سرعت بخشیدن به توسعه متوازن در جزیره کمک کننده خواهد بود.
مومنی ادامه داد: تشکیل و راه اندازی دفتر مطالعات اقتصادی یکی از فعالیت هایی است که می تواند به تسهیل شرایط حضور در بازارهای هدف، آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف موجود در حوزه های بازرگانی و تولید و همچنین تهیه برنامه های جامع برای حوزه های مختلف اقتصادی در سازمان منطقه آزاد قشم کمک کننده باشد.
او با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختارهای برنامه ریزی، نیروی انسانی و درآمدی در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر میان مدیریت های مختلف این معاونت و همچنین سایر معاونت ها و مدیریت های سازمان می تواند موجب افزایش بهره روی شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ برای مقابله با فسادهای احتمالی و ایجاد شفافیت باید با تمام توان به سمت سیستمی شدن فرآیندها در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری حرکت کرده و شرایط را جهت پیگیری امور در کوتاه ترین زمان و با کمترین بروکراسی فراهم کنیم.
مومنی در پایان خاطرنشان کرد: نقطه قوت و رمز عملکرد موفق سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته تمرکز بر انجام ماموریت های قانونی و دور شدن از بداخلاقی ها و حواشی سیاسی بوده است.

براساس این گزارش، فریدون فدایی دولت، سرپرست جدید معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه با تقدیر از حسن نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری جهت ایجاد درآمدهای پایدار و تسهیل شرایط جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مهمترین برنامه های معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در دور جدید خواهد بود.
فدایی دولت ادامه داد: این معاونت جهت انجام ماموریت ها و وظایف محوله از تمام توان و ظرفیت های موجود بهره خواهد برد و در عمل دنباله روی اهداف و سیاست گذاری های صورت گرفته توسط مدیرعامل محترم و مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است.
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: با همفکری و همراهی سایر مدیریت ها و معاونت های سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین هماهنگی با سایر دستگاه ها جهت انجام ماموریت های پیش بینی شده تلاش خواهیم کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو