8 / با حضور مشاور رئیس جمهور | بهره برداري از طرح 40 ميليارد ريالي توسعه سوئیچگیر مرکزی «نیروگاه ماهتاب کیش»

«طرح توسعه سوئیچگیر مرکزی نیروگاه ماهتاب کیش»، با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، با بهره برداری از این طرح، ظرفيت فیدرهای سوئیچگیر مرکزی نیروگاه ماهتاب کیش 50 درصد افزایش می یابد.

همچنین با افتتاح این طرح ارزشمند در «نیروگاه ماهتاب کیش»، ضمن ایجاد امکان توزیع 120 مگاوات برق تولیدی، میزان پایداری شبکه انتقال قدرت در این مجموعه نیز افزایش خواهد یافت.

اجرای این طرح در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال در بازه زمانی 4 ماه توسط مهندسان و متخصصان داخلی و همکاران مجرب شرکت ماهتاب کیش تحقق یافته است.

امکانات ابن مجموعه با به روز رسانی و توسط رله های 256 این نیروگاه از آخرین برنامه کنترلی برخوردار است، به طوری که توان ورود 120 مگاوات برق و توان خروج 65 مگاوات توزیع در سطح شهر ایجاد شده است.

همچنین با اجرای این پروژه سطح پایداری شبکه افزایش یافته و سرانه خاموشی بخاطر مانورهای دوره ای شبکه در کیش کاهش مي يابد.

** آغاز مرحله دوم طرح آزاد سازی سواحل و پارک طول کیش توسط مشاور رييس جمهور

در ادامه این بازدیدها، مرحله دوم «طرح آزاد سازی سواحل» و «پارک طول کیش» توسط «حمیدرضا مومنی» مشاور رييس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آغاز شد.

گفتنی است؛ در 4 ماه گذشته توسعه شبکه «نيروگاه ماهتاب کیش» معادل کل تاریخچه این شرکت بوده است. در واقع محقق شدن این مهم مبين اهتمام ویژه سازمان متطقه آزاد کیش به موضوع تامین برق در کیش است.
در حال حاضر 30 درصد برق و 30 درصد آب جزیره کیش توسط این مجموعه تامین می شود و با توسعه این طرح 10 مگاواتی، این میزان به 35 درصد افزایش خواهد یافت.
همچنین ايجاد دو مولد دیگر در «نیروگاه ماهتاب کیش» در دست اقدام است که با حدود 40 مگاوات برق، سهم قابل توجهی از تولید را افزایش مي دهد.
با سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش تا سال آینده 50 درصد ظرفیت مصرفی کیش با تحقق طرح های توسعه ای پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
موفقیت توسعه عمرانی در کیش با توسعه خدمات زیربنایی آب و برق و انتقال و توزیع توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ «حميدرضا مومني» و هیات همراه، امروز پنجشنبه (21 اسفندماه) به منظور بازدید از چند پروژه سرمایه گذاری و عمرانی به این جزیره سفر کردند.

«جعفر آهنگران» سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و دبیرخانه شورایعالی، مشاور رئیس جمهور را در این بازدیدها همراهی می کنند.  

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو