پشتيباني و تامين منابع مالي اولين اقدام براي حمايت از توليد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امروز پنجشنبه (26 فروردین ماه 1400) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور تحقق این شعار اقدامات گسترده ای در حوزه پشتیبانی واحدهای تولیدی و تامین منابع مالی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام داده است.

حمیدرضا مومنی به برخی مشکلات که بر سر راه رفع موانع تولید با دیگر دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد اشاره کرد و افزود: علاوه بر مشکلاتی که با دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد، در قوانین و مقررات نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. تقریبا با موانعی که در 8 منطقه آزاد کشور وجود دارد مطلع هستیم.

مومنی ادامه داد: به منظورپشتیبانی های مالی مذاکراتی با مسئولان بانکی کشور صورت گرفته است. در خصوص تامین منابع مالی در حوزه تولید و همچنین واحدهای تولیدی که مشکل تامین منابع مالی دارند با صندوق توسعه ملی مذاکراتی انجام شده که در حوزه تامین ارز بتوانیم از این بخش به واحدهای تولیدی خدمات ارائه دهیم. در حوزه قوانین و مقررات نیز برخی از دستگاه های اجرایی مذاکراتی انجام شده و در تلاشیم تا پایان ماه جاری این موانع را به حداقل برسانیم.

گفتنی است؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از «شرکت استیل سازان صنعت ماهان پویا»، «شرکت صنایع آرنیکا نساج آرمان»، «شرکت کهن استیل پارس پندار» بازدید کرد.

«احمد جمالی» معاون اقتصادی، «جواد عباس پور آشنا آباد» مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی، «نریمان توکلی جویباری» مشاور و مدیرکل حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ «حمیدرضا مومنی» را در این بازدید همراهی کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو