پاشایی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

ضرورت تکمیل آزادراه تبریز ـ مرند و جاده مرند ـ ایواوغلی

نماینده مردم جلفا و مرند و رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور بر تکمیل آزادراه تبریز - مرند و جاده مرند - ایواوغلی تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این دیدار، معصومه پاشایی بهرام ضمن تشریح آخرین وضعیت جاده مرند ـ جلفا، آزادراه تبریز ـ مرند و جاده مرند ـ ایواوغلی، بر لزوم اتمام این پروژه ها تاکید کرد.

پاشایی در گفتگو با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جاده مرند ـ جلفا یکی از راه های اصلی سرزمینی برای اتصال به کشورهای قفقاز شمالی بوده و یکی از خطرآفرین ترین جاده ها برای عبور و مرور است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و باتوجه به وضعیت بحرانی این جاده باید هرچه سریع تر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او با اشاره به پتانسیل ترانزیتی شهرستان مرند ادامه داد: شهرستان مرند جغرافیای خاصی را شامل می شود که از جنوب به سرزمین اصلی، از غرب به اروپا و از شمال کشور به آسیا راه دارد که با تکمیل جاده تبریز ـ مرند ـ بازرگان می توان با در نظر گرفتن قرارگیری این شهرستان در شاهراه جاده ابریشم، مسیر ترانزیتی شرق به غرب را تکمیل و گسترش داد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، تکمیل جاده ها اولویت بندی شده و مقرر گردید در گام نخست وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات خود 6 کیلومتر باقی مانده از جاده مرند و جلفا را بررسی و جهت تکمیل به پیمانکار واگذار نماید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو