افزایش 88 درصدی سرمایه گذاری در حوزه کالاهای سلامت محور ارس

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش 88 درصدی متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه کالاهای سلامت محور در ارس نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش فرینا، صدیف آزادمرد با اعلام این خبر گفت: سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تسهیل بررسی استقرار واحدهای متقاضی متناسب با ضوابط استقرار با همکاری معاونت غذا و داروی استان، ضمن بررسی از 54 واحد سرمایه گذاری شده در حوزه تولید کالاهای سلامت محور، شاهد افزایش 88 درصدی متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه در منطقه آزاد ارس نسبت به سال 98 بودیم.

آزادمرد تعداد بازرسی و اعلام نظرهای انجام شده از واحدهای متقاضی سرمایه گذاری حوزه کالاهای سلامت محور در سال 98 را 30 مورد عنوان نمود.

وی با تاکید بر اینکه سیاستی که در ارس در پیش گرفتیم، تسهیل، کمک و حمایت از تجار سرمایه گذار در حوزه سلامت محور و تشویق به تبدیل از وارد کننده به تولید کننده است افزود: ما با همکاری سایر واحدهای سازمان و با حمایت از این اشخاص و شرکت ها ، آنها را تشویق می کنیم به جای واردات از ظرفیت های منطقه آزاد ارس برای تولید همان محصولات استفاده کنند و گام به گام ارزش افزوده بیشتری برای کشور به وجود بیاورند.

گفتنی است؛ مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس از بهمن ماه سال 96 با هدف بکارگیری ظرفیت های داخل و خارج سازمان جهت تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به پایش ارزیابی و صدور مجوزهای تولید، ترخیص، صادرات و واردات کالاهای سلامت محور در چهارچوب شیوه نامه های اجرایی در ارس ایجاد شد.

صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرآیند شده و همچنین برخی از امورات اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی، مکمل از دیگر وظایفی است که این مدیریت در منطقه آزاد ارس برعهده دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو