نریمان در نشست با رایزنان بازرگانی جدید ایران در آذربایجان و ارمنستان مطرح کرد:

اشتراکات ایران با کشورهای حوزه قفقاز جنوبی مزیت مهم در توسعه روابط خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس که میزبان رایزنان جدید بازرگانی ایران در کشورهای آذربایجان و ارمنستان بود گفت: اشتراکات کشورمان با کشورهای حوزه قفقاز جنوبی مزیت مهمی در توسعه روابط خارجی است.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اشاره به تحولات سیاسی و اقتصادی موجود در منطقه قفقاز جنوبی گفت: پشتوانه فرهنگی تاریخی و جغرافیایی کشورمان و به ویژه منطقه آزاد ارس مزیت خوبی برای بهره برداری از فرصت ها و خنثی سازی تهدیدها است.

نریمان بر تجمیع پتانسیل های ملی و منطقه ای و همکاری تمامی سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه روابط تاکید کرد و گفت: ما آماده ایم توانمندی های خود را در بازسازی منطقه قره باغ بکار گرفته و در توسعه تعاملات دوجانبه با جمهوری آذربایجان مثمر ثمر باشیم.

او افزود: کارشناسان توانمند ما در بخش های عمرانی و صنعتی همراه با فعالان بخش خصوصی می توانند ضمن نقش آفرینی در بازسازی قره باغ و تامین نیازمندی های عمرانی و صنعتی با استفاده از تولیدات منطقه آزاد ارس، تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و برادر آذربایجان قرار دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ارتباط با توسعه روابط اقتصادی با جمهوری ارمنستان خطاب به اکبر گداری رایزن بازرگانی جدید ایران در ارمنستان گفت: ارس با در اختیار داشتن تنها مرز زمینی ایران با جامعه اقتصادی اوراسیا و کشور ارمنستان در زون نوردوز تلاش می کند ضمن ارتقا و تسهیل فرآیند های قانونی؛ بهترین امکانات لجستیک و فنی را برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با اوراسیا و ارمنستان فراهم نماید.

نریمان اضافه کرد: ما در زون نوردوز با همکاری اتاق بازرگانی تبریز اسناد مرتبط با مبدا کالا برای صادرات به اوراسیا را صادر می کنیم و با تامین ایکسری های کامیونی و مسافری گام های موثری در افزایش تعاملات دوجانبه برداشته ایم.

در این جلسه همچنین رایزنان بازرگانی جدید ایران در آذربایجان و ارمنستان ضمن تشکر از میزبانی ارس، آشنایی با موقعیت جغرافیایی ارس و زیرساخت های صنعتی، عمرانی، کشاورزی، توریستی، ترانزیتی و تجاری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری کشورمان عنوان کردند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو