ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین از روسیه

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به پهلوگیری کشتی حامل نخستین محموله این کالای جدید جذب شده، شامل 722 رول کاغذ در بندر کاسپین گفت: جذب کالاهای متنوع و شناسایی بازارهای جدید در بنادر حاشیه خزر، از مهمترین برنامه های منطقه ازاد انزلی در سالجاری است.

به گزارش فرینا، امین افقی با اعلام این خبر اظهار کرد:با توجه به توسعه و  تکمیل زیر ساختهای بندری در مجتمع بندری کاسپین و مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد، شناسایی بازارهای جدید از سوی این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

افقی با بیان اینکه بندر کاسپین یک بندر نسل سوم با حوضچه وسیع ،ابخور بالا و 500 هکتار پسکرانه عملیاتی و پشتیبان است، افزود: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در جهت بهره مندی از ظرفیت های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعالسازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه و جذب کالاهای جدید و متنوع، شاهد فصل جدیدی در توسعه مراودات تجاری بندری منطقه آزاد انزلی در سالجاری خواهیم بود.

او با بیان اینکه بیش از 95 درصد کالاهای وارده از بندرکاسپین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور است ادامه داد:علاوه بر  تلاش مضاعف و اقدامات قابل توجه سازمان منطقه آزاد انزلی  برای اتصال هرچه سریعتر بندرکاسپین به راه آهن سراسری در نیمه اول سالجاری، با اتمام پروژه اسکله رو_رو و سایر زیرساخت های بندری در حال احداث در بندر کاسپین، ظرفیت های لجستیکی و ترانزیتی این منطقه افزایش می یابد.

معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی یاد اور شد: با بهره برداری از واحدهای جدید تولیدی شهرک شماره 2 و احداث شهرک صنعتی شماره 3 در پسکرانه پشتیبان بندر کاسپین شاهد تنوع  بیشتری در مبادلات تجاری کالا از این مجتمع بندری خواهیم بود.

افقی به تامین حدود 90 درصد از کاغذ کشور از طریق واردات اشاره کرد و تصریح کرد:با توجه به مزیت های منطقه آزاد انزلی در مرحله اول  722 رول کاغذ از بندر آستراخان روسیه وارد مجتمع بندری کاسپین شد و پس از طی تشریفات گمرکی در انبارهای مسقف بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه شد تا پس از ترخیص بعنوان ماده اولیه جهت استفاده در مراکز چاپ و نشر مورد استفاده قرار می گیرد.

او با اشاره به تفاهم صورت گرفته در خصوص استمرار واردات محموله های کاغد رول روزنامه از بندر کاسپین تاکید کرد:

با توجه به نیاز عمده کشور به واردات کاغذ، و ظرفیت بالای کشور روسیه در تولید کاغذ و محصولات مرتبط با آن، این کالا در لیست 390 قلم ترجیحات اعطائی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار گرفته است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو