امسال کرونا 30 میلیارد تومان به هتل‌داران چابهار خسارت زد

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه کرونا از ابتدای امسال تا کنون 30 میلیارد تومان به هتل‌داران این منطقه خسارت زد گفت: این رقم روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهروز شهنوازی اظهار داشت: با ادامه محدودیت‌ها، میزان خسارت هتل‌داران این منطقه از 30 میلیارد تومان هم عبور خواهد کرد.

شهنوازی با بیان اینکه لوکیشن‌ها ( مراکز گردشگری ) با وجود محدودیت‌ها باز هستند تصریح کرد: ما هم می‌توانیم همچون سایر کشورها با بررسی صحت و سلامت افراد در این حوزه فعالیت کنیم و گردشگران با ارائه گواهی سلامت وارد منطقه شوند.

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار بیان داشت: اگر بخواهیم بدون بهره‌گیری از روش‌های مختلف، جلوی ورود گردشگران را بگیریم، شریان زندگی همه اقشار این دیار به طور زنجیروار قطع خواهد شد.

او ادامه داد: وقتی که مسافر و گردشگر به چابهار نیاید، از راننده‌های تاکسی گرفته تا رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر اصناف دچار ورشکستگی می‌شوند که (میزان خسارت این اصناف در اختیار ما نیست) اما می‌توان همه این موضوعات را به خوبی مدیریت کرد چراکه منطقه آزاد چابهار، محصور است و گردشگران باید از مبادی مشخصی وارد شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت هتل‌داران چابهار از 22 اسفند 99 تا 22 فروردین‌ماه 1400 ممنوع اعلام شد تصریح کرد: بعد از آن مجددا 10 روز دیگر به این محدودیت‌ها اضافه شد و این درحالی است که همه هتل‌داران از قبل، پول رزرو اتاق‌ها را از مسافران دریافت کرده بودند و مجدد مجبور شدند پول‌ها را برگردانند.

شهنوازی با بیان اینکه بیشتر درآمد هتل‌داران مربوط به بازه زمانی ذکر شده است گفت: وقتی برای ساخت یک هتل‌ کپری 10 میلیارد تومان هزینه شده است مسلما مالک آن مجموعه باید بتواند با کسب درآمد از عهده اقساط بانکی بربیاید مگرنه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هتل‌داران چابهار بیشتر نیروها و پرسنل خود را تعدیل کرده‌اند بیان داشت: ادامه این روند می‌تواند خسارات مالی جبران‌ناپذیری به جامعه هتل‌داران وارد کند.

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در 15 هتل چابهار بیش از 240 پرسنل تعدیل شده است.

وی گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا هتل‌داران مجبور نشوند کسب و کار خود را رها کنند و پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که به همه مردم واکسن کرونا تزریق می‌شود، برای هتل‌داران و سایر مراکز اقامتی تسهیلات مناسبی درنظر گرفته شود.

شهنوازی با بیان اینکه روند موجود باعث از بین رفتن هتل‌داری خواهد شد اظهار داشت: از مسوولان می‌خواهیم تسهیلات «بدون سود» را مد نظر قرار داده و برای وام‌های گذشته (موج نخست کرونا) که 6 ماه تنفس داشتند، یک سال دیگر هم برای بازپرداخت اقساط، مهلت لحاظ کنند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که می‌تواند به بوم‌گردی‌های کوچک روستایی کمک کند نباید از 50 میلیون تومان کمتر باشد و این رقم برای هتل‌ها و بوم‌گردی‌های بزرگ، 12 میلیارد تومان است.

شهنوازی از مسوولان خواست: برای هزینه‌های آب، برق، بیمه و مالیات اصناف خصوصا هتل‌داران، که سر به فلک کشیده است هم معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه مسافران پروازی، قبل از سوار شدن به هواپیما معاینه می‌شوند گفت: جاذبه‌های گردشگری چابهار در تمامی کشور کم‌نظیر هستند و باید هرچه سریع‌تر برای ورود گردشگران با رعایت همه موارد بهداشتی، برنامه‌ریزی کنیم تا معیشت مردم دچار مشکل جدی نشود.

«سال گذشته میزان خسارت هتل‌داران از محدودیت‌های کرونایی تقریبا همین میزان بود»

در منطقه آزاد چابهار تعداد 15 واحد هتل و مرکز اقامتی در حال فعالیت بوده و 9 هتل دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو