نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

منطقه آزاد ارس نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس بیانات رهبری، حمایت و پشتیبانی بانک ها از سرمایه گذاران از الزامات شکوفایی اقتصاد کشور می باشد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید منطقه آزاد ارس با اشاره به بیانات رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: ورود بانک ها برای تقویت سرمایه‌گذاران از الزامات شکوفایی اقتصاد کشور است کشور است و ضروری است بانک ها با ارائه تسهیلات بیشتر و کارمزد کمتر از سرمایه گذاران حمایت کنند.

وی تولید ملی و ترویج مصرف تولید داخلی و‌ جلوگیری از اسراف را از دیگر الزامات شکوفایی اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: گسترش تولید داخلی در صورتی موفق خواهد بود که از نظر کیفیت نیز قابل قبول باشد.

جلوگیری از دولتی کردن اقتصاد موضوع دیگری که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به آن اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور نباید دولتی باشد. اشکال ما در واگذاری هاست که اهلیت را در نظر نگرفتیم چرا که اقتصاد باید در اختیار مردم باشد.

وی اضافه کرد: شاخص دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت است آذربایجان شرقی در حوزه معدن پتانسیل های بی نظیری دارد که ما می توانیم معدن را جایگزین نفت کنیم.

نماینده ولایت ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: منطقه آزاد ارس نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد دارد و وقتی بنده و سایر مسئولین از منطقه آزاد ارس بازدید می کنیم احساس غرور می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تشکر از سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس گفت: سرمایه گذاران مجاهدان راه اقتصاد کشور هستند که امروز برای شکوفایی اقتصاد از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و وظیفه ماست راه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر هموار کنیم و در این راه ضروری است نمایندگان مجلس اقدام کرده و پاسخگو باشد

وی در پایان از نماینده مردم جلفا و مرند، مجمع نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواست موضوع ارزش افزوده و معافیت مالیاتی منطقه آزاد ارس را با جدیت دنبال نمایند.
 

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو