پیشرفت طرح‌های عمرانی منطقه آزاد چابهار طی هشت سال 62 برابر شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به پیشرفت 62 برابری طرح‌های عمرانی این منطقه طی هشت سال گذشته گفت: هم‌اینک از 2 هزار و 850 میلیارد تومان پروژه عمرانی، یکهزار و 750 میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش فرینا، ابوالقاسم اسدی روز سه‌شنبه با بیان اینکه سال 92 تنها 27 میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه داشتیم افزود: سال 93 این میزان با افزایش 1.4 درصدی به 39 میلیارد تومان افزایش یافت.

اسدی با اشاره به اینکه در سال 94 نیز با رشد 1.5 درصدی پروژه‌های عمرانی مواجه شدیم ادامه داد: سال 96 هم با افزایش 1.8 درصدی ارزش طرح‌های عمرانی به 53 میلیارد تومان در سال 96 رسید.

وی با بیان اینکه سال 97 بیش از 74 میلیارد تومان پروژه عمرانی عملیاتی شد بیان داشت: این رقم در سال 98 به 100 میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سال 99 برگ زرینی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد چابهار به شمار می‌رود تصریح کرد: در این سال 254 میلیارد تومان پروژه عمرانی داشتیم و این نشان از یک افزایش 775 درصدی نسبت به سال 95 در این حوزه است.

«این میزان پیشرفت در سال 1400 با افزایشی چشمگیر به یکهزار و 750 میلیارد تومان رسید»

به گفته اسدی، پروژه‌های عمرانی این منطقه همچون طرح‌های جداسازی ساحلی،  اسکله شیلاتی و گردشگری تیس، باند دوم چابهار ـ کنارک به طور 24 کیلومتر، بازار مرزی ریمدان و خط آبرسانی آن به طول 60 کیلومتر، مشارکت در احداث باند دوم کمربندی شهید کلانتری، آماده‌سازی زمین‌های محدوده منطقه آزاد و فاز یک دهکده ورزشی پیل‌بند با پیشرفت 50 درصدی در حال تکمیل هستند.

منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور، بیش از دو دهه است در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو