1500 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و تجاری سلامت محور ارس

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته بیش ازهزار و پانصد مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و انبار کالاهای سلامت محور ارس انجام شده است.

به گزارش فرینا، صدیف آزاد مرد دمیرچی افزود: سال گذشته حدود 1580 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و انبار کالاهای سلامت محور شامل کارخانجات و کارگاه‌های موادغذایی، آرایشی و بهداشتی، انبارها و پاسخ به استعلام مجوزهای بهداشتی انجام شده است.

آزادمرد دمیرچی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل واحدهای تولیدی سلامت محور فعال و یا در حال راه اندازی تحت نظارت مدیریت غذا و داروی ارس بیش از 110 باب است گفت: بازرسی از این واحدها با همکاری معاونت غذا و داروی استان و به منظور اطمینان از اجرای دستور العمل‌ها و انجام درست و صحیح فعالیت‌های آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی نظارت بر واحدهای وارد کننده مواد غذایی و بهداشتی را یکی از وظایف این مدیریت بر شمرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ضمن بررسی و اعلام نظر بیش از هزار و 100 پرونده کالای سلامت محور، بالغ بر 1400 مورد نمونه برداری و آنالیز کالاهای وارداتی انجام شده است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: نمونه برداری و آنالیز کالاهای وارداتی مطابق با شیوه نامه مصوب و در راستای رعایت اصول جهانی شیمی سبز انجام یافته است..

گفتنی است؛ مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس از بهمن ماه سال 96 با هدف بکارگیری ظرفیت های داخل و خارج سازمان جهت تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به پایش، ارزیابی و صدور مجوزهای ترخیص، استقرار کارخانجات و واردات کالاهای سلامت محور در چهارچوب شیوه نامه های اجرایی در ارس ایجاد شد.

صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرآیند شده و همچنین برخی از امورات اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی، مکمل از دیگر وظایفی است که این مدیریت در منطقه آزاد ارس برعهده دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :