مناطق آزاد کشور با سرمایه 98 درصدی بخش خصوصی متحول شدند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور از سرمایه‌گذاری 120 هزار میلیارد ریالی فعالان اقتصادی در مناطق هفت گانه آزاد کشور با سهم 98 درصدی بخش خصوصی در دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید، خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم در سخت ترین دوران تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران توانست شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد فراهم کند.

مومنی ادامه داد: از مجموع 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در مناطق آزاد هفت گانه کشور، فقط دو درصد آن سهم سازمان‌های مناطق آزاد بوده و 98 درصد آن از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین شده است و این نشان از همدلی دولت و فعالان اقتصادی در سخت ترین شرایط زمانی دارد.

به گفته وی، با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی، افزون بر 120 هزار فرصت شغلی برای جویندگان کار در این مناطق فراهم شد و هم اینک آمار اشتغال در مناطق آزاد کشور به رقم 512 هزار شغل رسیده است و در قشم آمار بیکاری به پایین ترین حد ممکن در کشور رسیده است.

مشاور رییس جمهور، با اعلام اینکه اگر قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد به درستی اجرا شود، افزود: با کاهش بروکراسی‌های اداری، اجرای مدیریت سیستمی، شفاف سازی اقدامات و برداشتن موانع می‌توانیم نقش واقعی مناطق آزاد کشور در فعالیت‌های کلان اقتصادی را ارتقا دهیم.

مومنی، سرمایه‌گذاران واقعی را عامل مهم ایجاد تحول در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: برای جذب این افراد باید در کمترین زمان ممکن فرصت ایجاد فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی را با هدف تولید صادرات محور برایشان فراهم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که قشم در دوره جدید بتواند با مدیریت علی درویش پور به عنوان سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم و همدلی تمام فعالان اقتصادی، اقدامات ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو