مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند:

ارز آوری گردشگران عراقی و ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران خارجی (چهار و نیم میلیون نفر) به منطقه آزاد اروند از آذرماه سال 96 تا اسفند ماه سال 98 ، علاوه بر ورود ارز به کشور بیش از 10هزار فرصت شغلی نیز برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، اسماعیل زمانی نیز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد اروند در جهت بازسازی شهر‌های آبادان و خرمشهر تشکیل شد، کار در شرایط سختی آغاز شد به طوری که محور‌های اقتصادی این 2 شهرستان پس از جنگ از بین رفته بود و تاسیس منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی منطقه بود.

زمانی گفت: بودجه زیرساخت‌ها هیچ گاه در منطقه آزاد اروند کافی نبوده است، بودجه این سازمان در هشت سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال بود و این در حالیست که برای رفع مشکل مشکلات آب و فاضلاب این 2 شهرستان 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او بیان کرد: پس از جنگ تحمیلی در ابتدا باید زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر ایجاد می‌شد تا هزینه‌های منطقه آزاد اروند صرف کارهای عمرانی و زیرساختی در این منطقه نشود.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: مجموع درآمد منطقه آزاد اروند در هفت سال گذشته 30 هزار میلیارد ریال بوده که 70 درصد این درآمد صرف اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی و 30 درصد نیز صرف هزینه های جاری شده است.

زمانی، یکی از مزیت های منطقه آزاد اروند را معافیت مالیاتی و گمرکی بیان کرد و گفت: این معافیت‌ها برای ورود کالا برای صنایع و واحدهای تولیدی در کل شهرهای آبادان و خرمشهر از مزیت های منطقه آزاد اروند است.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در یک محدوده گمرکی است و هر کالایی وارد این محدوده شود قاچاق نیست ولی متاسفانه تاکنون امکان اخذ مجوز ورود کالا به منطقه آزاد اروند فراهم نشده است.

زمانی، ورود اتباع عراقی بدون روادید به منطقه آزاد اروند را از دیگر مزیت‌های این منطقه دانست و گفت: از آذرماه سال 96 تا اسفند 98 بیش از 4.5 میلیون گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند وارد شدند که 95 درصد آنها عراقی بودند.

او افزود: ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند علاوه بر ورود ارز به کشور بیش از 10هزار فرصت شغلی نیز برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده است.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در این مدت با ورود گردشگران خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات مسافری عمدتا تولیدات داخلی از منطقه آزاد اروند انجام شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :