مشاور رییس جمهور در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح کرد:

عملکرد دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد قابل دفاع است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد قابل دفاع است گفت: از سال 92 تا 98، 85 هزار میلیارد تومان پروژه در مناطق آزاد کشور افتتاح شد که سهم دولت از پروژه های افتتاح شده طی سال های 92 تا 98 دو درصد بوده و 98 درصد سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی ازندریانی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در شرایطی که انتظارات فراوانی از مناطق آزاد وجود دارد ما باید تا آخرین لحظه مسئولیت با قدرت به کار خود ادامه دهیم و در راستای بهبود فضا و شرایط فعالیت بخش خصوصی و خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.

مومنی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) با عنوان «تولید و پشتیبانی و مانع زدایی ها» بیان کرد: در مناطق آزاد چالش‌های و موانع جدی شناسایی شده و راهکارهایی برای مرتفع کردن آنها اتخاذ کردیم و در این راستا دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ماموریت اصلی خود برگشته تا به عنوان یک تسهیل‌کننده و مشاور عمل نماید.

او خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات ما در پشتیبانی ها تامین منابع است زیرا مناطق آزاد به هیچ عنوان درآمد پایداری ندارند و یکی از نقاط آسیب پذیر ما همین بخش است که بدین منظور در بازارهای سرمایه اقدامات اساسی انجام شده و ظرف سه ماه آینده در بحث تامین منابع مالی برای این مناطق  انجام می شود.

مشاور رییس جمهور در ادامه از تزریق سه هزار میلیارد تومان منابع به منطقه آزاد کیش و  200 میلیارد تومان به منطقه آزاد قشم از طریق بازار سرمایه خبر داد و افزود: به جهت ظرفیت خوبی که در بندر انزلی وجود دارد این سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی نیز انجام خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه در بخش مانع زدایی ها هم  بیش از 180 مورد از مشکلات در دستگاه های مختلف و قوای مقننه و قضاییه وجود دارد، گفت: مناطق آزاد فرا بخشی هستند و مشکلات آنها فقط توسط یک بخش قابل حل نیست و باید سه قوه کمک کنند این مشکلات برطرف شود.

او اضافه کرد: سهم منطقه آزاد انزلی باید در تجارت خزر بالا رود و بر مدار سهم‌خواهی عمل کند،  تکیه بر اقتصاد دریا محور، راه نجات مناطق آزادی چون انزلی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی ضرورتی جدی برای تحول در مناطق آزاد است، افزود: ما مجری نیستیم و ناظر بر عملکردها هستیم و در واقع بخش خصوصی باید کار را انجام دهد و مناطق آزاد باید به ماموریت اصلی خود برگردند و برنامه ها را درست تدوین، مصوب و اجرا کنند.

مومنی ادامه داد: باید دنبال منابع پایدار بوده و منابع جدید را شناسایی کنیم. شفاف‌سازی را در راس امور قرار دهیم چرا که ما حیاط خلوت هیچکس نیستیم.

او تاکید کرد: اگر بدانید به چه کسی و با چه شرایطی پول داده اید و پول در مجاری خود هزینه شده باشد نباید بترسید. قرارداد را در سایت قرار دهید و شفاف‌سازی را در راس امور قرار داده و به سمت سیستمی شدن حرکت کنید.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حفظ کرامت ارباب رجوع و حفظ حرمت سرمایه گذار را در تسریع امور آنها دانست و گفت: با همکاری همه، تدبیر، خرد جمعی آینده خوبی برای مناطق آزاد پیش بینی می کنیم. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو