ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امسال ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت این منطقه با اعتبار 80 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا، عبدالباسط میرکازهی با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: زمین چمن کریکت چابهار به شعاع 87 متر و مساحت 24 هزار مترمربع در دست احداث است.

به گفته میرکازهی، در این ورزشگاه 2 محل (شرقی و غربی) به مساحت پنج هزار و 200 مترمربع برای استقرار تماشاچیان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به امکانات مجموعه ورزشی کریکت بیان داشت: 2 سالن بدنسازی و فضاهایی همچون اتاق مربیان، رختکن، سرویس‌های بهداشتی، استراحتگاه همراهان تیم‌ها و اتاق کمک‌های اولیه و معاینات پزشکی برای هر یک از تیم‌های کریکت ازجمله امکانات این مجموعه ورزشی است.

مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در ورزشگاه کریکت چابهار امکانات ویژه‌ای برای حضور معلولان درنظر گرفته شده است گفت: استراحتگاه مجریان مسابقات، اتاق مانیتورینگ، اتاق تست دوپینگ، رختکن، استراحتگاه و دوش داوران ازجمله امکانات موجود در این ورزشگاه خواهد بود.

میرکازهی با اشاره به احداث 2 مجموعه سرویس و لابی سرویس برای تماشاچیان کریکت بیان داشت: اتاق‌های جلسات و ویدئوکنفرانس، اتاق رسانه برای مصاحبه تیم‌ها و اتاق مدیریت نیز در این ورزشگاه جانمایی شده و در دست احداث است.
وی تصریح کرد: در قسمت جایگاه ویژه، محل استقرار مسئولان داخلی و خارجی، بخش پذیرایی و استقرار تیم‌های رسانه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه عملیات اجرایی ورزشگاه کریکت در شهریورماه 98 آغاز شده است ادامه داد: بهره‌برداری از این ورزشگاه بین‌المللی در سواحل مکُران می‌تواند باعث گسترش مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با کشورهای همسایه در حوزه‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند شود.

کریکت یک ورزش تیمی است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی‌شکل میان 2 تیم یازده نفره بازی می‌شود.

کریکت در بیش از 100 کشور بازی می‌شود و محبوب‌ترین بازی در هند، بنگلادش، نپال، پاکستان، امارات متحده عربی، سری لانکا و استرالیا است. این بازی در انگلستان، ولز، کنیا، زیمبابوه، نپال، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و جزایر انگلیسی زبان دریای کارائیب که با عنوان هند غربی در مسابقات بین‌المللی حاضر می‌شوند، یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو