کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی ارس تشکیل شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی (هم پیوندی) در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای ابلاغیه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور به منظور تشکیل کمیته های تخصصی جهت تدوین برنامه هفتم توسعه، مسئولیت کمیته فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی به معاونت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد محول شد و این کمیته در منطقه آزاد ارس نیز بر همین اساس تشکیل شد.
داداش زاده افزود: بر اساس مطالعه دقیق پیشینه کشورهای موفق در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و توانمندسازی جامعه محلی، ابعاد و پارامترهای منطبق با ارزش های حاکم در کشوراستخراج شد که شامل سه بعد فرهنگی،اجتماعی و اقتصاد محلی و 87 پارامتر می باشد که بر همین اساس گزارشی از وضع موجود تهیه و ارسال شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در مرحله تدوین گزارش وضعیت مطلوب می باشیم تا با بهره گیری از نخبگان جامعه محلی و افراد متخصص، گزارشی از آسیب ها و چالش ها تدوین و ارسال شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ضمن تشریح ابعاد مورد بررسی این کمیته در خصوص بعد فرهنگی گفت: ما در بحث های فرهنگی بدنبال تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور حفظ و احیا سنت ها، آیین ها، ادبیات و موسیقی فولکولور، غذاهای محلی، صنایع خلاق، مباحث دینی و مذهبی و بطور کلی شاخصه های فرهنگی ایرانی اسلامی می باشیم.
یوسف داداش زاده عنوان کرد: توجه به صنایع دستی، توسعه زیرساخت های گردشگری، بهره مندی از استارت آپ ها، حمایت از صنایع روستادوست و ایجاد بستر جهت مشارکت بیش از پیش ارسوندها در مباحث اقتصادی از موارد مهمی است که ما در بحث اقتصاد محلی مد نظر قرار داده ایم.
داداش زاده یادآور شد: در بعد اجتماعی؛ تامین و ارتقا شاخص توسعه انسانی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، حذف آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی نهادهای داوطلبی اعم از NGO ها، سمن ها، انجمن ها، ارتقای سطح دانش شهروندی و توجه ویژه به مقوله زنان، جوانان، سالمندان و معلولین از مهم ترین مباحث مورد تاکید است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو