آئین سنتی «گرگیعان» در هلال اروند

هم زمان با سالروز ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی (ع)، مراسم«گرگیعان» از سوی عوامل ویژه برنامه« هلال اروند»، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش فرینا، هم زمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) مقارن با 7 اردیبهشت، در ویژه برنامه «هلال اروند»؛ گروه تواشیح بین المللی «مصباح الهدی» عادل دراجی خواننده عربی، قیس فرحانی شاعر عرب، گروه نمایش عربی با هنرنمایی خود؛ آئین سنتی «گرگیعان» را به جا آوردند و در پایان نیز از قهرمانان ورزشی آقایان سعید فکاری، هادی صفری و خانم ها نیلوفر محسنی و خدیجه رستمی؛ تقدیر بعمل آمد.

قیس فرحانی از شعرای خوب منطقه در خصوص مراسم سنتی «گرگیعان» گفت: نام یک آیین سنتی رایج بین عرب‌های خوزستان، استان هرمزگان، عراق، بحرین، کویت، و امارات متحده عربی است که کودکان لباس های محلی پوشیده و در خانه‌ها را برای دریافت شیرینی و عیدی در شب های اعیاد؛ خصوصا شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) می‌کوبند.

سرپرست گروه مصباح الهدی پس از اجرای این گروه ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع)، گفت: نقش رسانه در این برهه زمانی که ویروس کرونا خیلی از مجالس حضوری را به مجازی تبدیل کرده، موثر است.

احسان سوری با اشاره به اینکه فقدان جلسات و محافل فرهنگی را رسانه ها می توانند پر کنند، اظهار داشت: در همین راستا برنامه هایی مثل «هلال اروند» در ایام کرونایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و می توانند نقش بسیار اثر گذاری در جامعه ایفا کنند.

سوری افزود: ویژه «برنامه هلال اروند» توانسته با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه؛ مردم را با هنرمندانی که در این خطه زحمت می کشند آشنا کند و قضاوت در خصوص کیفیت این نوع از برنامه ها را برعهده آنها بگذارد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو