اقتصاد 24 از امکانات جدید گردشگری کیش گزارش می‌دهد:

کلوپ‌های جدید تفریحات دریایی و هوایی منطقه آزاد کیش

جزیره کیش ویژگی‌های یک جزیره مدرن و زیبا را دارد که به کلوپ‌های تفریحات دریایی و فضای زیبای شهری معروف است. با اینحال ظرفیت‌ها و پروژه‌های تفریحی در منطقه آزاد کیش با همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در حال افزایش است.

شیوع کرونا و رکود صنعت گردشگری اگرچه خسارت‌هایی را متوجه فعالان حوزه گردشگری کرده است، اما در بسیاری از مناطق آزاد ایران از فرصت استفاده کرده و طی این مدت بر تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و امکانات و زمینه‌چینی برای تبلیغات که موجب جذب گردشگران خارجی و داخلی برای آینده است، تمرکز شده است. منطقه آزاد کیش نیز در ایام کرونا به ویژه در سال 99 و سپس با ورود مدیرعامل جدید به این منطقه دست به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری زده است. در عین حال سازمان منطقه آزاد کیش این مدت فرصت را غنیمت دانسته تا برنامه‌ریزی‌ها برای ورود گردشگران خارجی از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم را انجام دهد. در این خصوص جذب گردشگر از کشور‌های عضو اکو شامل ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و ترکیه جزو اصلی‌ترین هدف‌ها بود.
این کشور‌ها با جمعیت حدود 500 میلیون نفر گزینه‌های مناسبی برای جذب مسافران به جزیره کیش هستند. از این رو برای تحقق این هدف برقراری خط پرواز مستقیم به کشور‌های عضو اکو و جزیره کیش در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر کشور‌های عضو اکو، جذب گردشگران کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز در بخش تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش مطرح بوده است.
به علاوه جذب گردشگران تهرانی و کرجی نیز به منطقه آزاد کیش درحال تسهیل شدن است. یکی از اقدامات زیرساختی در این زمینه راه اندازی کریدور ترانزیت حمل بار و جابه جایی مسافر بین این منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد کیش بوده است که می‌تواند جمعیت بزرگ نزدیک به کرج را به جزیره کیش منتقل کند. در عینحال ترمینال مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش نیز که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته می‌تواند ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه را به بیش از 6 میلیون نفر افزایش دهد. سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه حمل و نقل دریایی نیز اقدامات مهمی انجام داده است. در این راستا افزایش سرعت و کیفیت خدمات دهی در بندر تجاری کیش از برنامه‌های در دست اجرا با هدف توسعه فعالیت‌های این حوزه در این جزیره است.
جزیره کیش ویژگی‌های یک جزیره مدرن و زیبا را دارد که به کلوپ‌های تفریحات دریایی و فضای زیبای شهری معروف است. با اینحال ظرفیت‌ها و پروژه‌های تفریحی در منطقه آزاد کیش با همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در حال افزایش است. در ادامه به برخی پروژه‌های جدیدی که در جزیره کیش به بهره‌برداری رسیده اشاره می‌کنیم.
تله کابین میکااین تله‌کابین که آخرین مراحل آماده‌سازی و دریافت گواهی کیفیت استاندارد را طی می‌کند، قرار است مسیر‌های رفت وبرگشت از اسکله تفریحی تا بام طبقه چهارم میکامال را پوشش دهد. در ایستگاه‌های مختلف این تله کابین هم کافی شاپ، غرفه فروش بلیت و عکاسی تعبیه شده است. ایستگاه تله کابین میکا کیش در ارتفاع 32 متری ازسطح زمین قرار دارد و دارای 20 کابین معمولی و 4 کابین ویژه، 3 ایستگاه و 9 دکل است.
ظرفیت کابین‌های این تله کابین 8 نفر و کابین‌های ویژه نیز 4 نفره طراحی شده و زمان رفت و برگشت مسیر 18 دقیق پیش بینی شده است.
پارک برفی پنگوئن مجتمع توریستی پنگوئن اولین و تنها پارک برفی ایران است که با سرمایه گذاری 2 هزار و 300 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 8,482 متر مربع و زیر بنای 7,600 متر مربع واقع شده است.
فاز اول این مجتمع دارای بخش تفریحی زمستانی، بولینگ، بیلیارد، سالن تیراندازی و مرکز بازی‌های رایانه ای، غرفه‌های فروشگاهی و فود کورت است و روزانه ظرفیت پذیرش 400 گردشگر را دارا است.
همچنین فازدوم این مجتمع شامل هتل چهار ستاره با طراحی داخلی یخی است که با ظرفیت اقامت هر شب 270 نفر است که در مدت دو سال ساخته شده است. این پروژه نیز به زودی افتتاح خواهد شد.
مرکز آموزشی و تفریحی تخصصی تفریحات هواییسال گذشته مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، از رایزنی با سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور مجوز‌های رسمی ایجاد مرکز تخصصی آموزش و تفریحات هوایی درکیش خبرداد. بر این اساس قرار است امکانات پرواز پاراگلایدر و بالن تفریحی، هلیکوپتر و جایروکوپتر و هواپیما‌های فوق سبک در نقاط مختلف جزیره مهیا شده و ساکنان و گردشگران نیز می‌توانند از خدمات تفریحی این مرکز استفاده کنند. پرواز با هواپیما‌های فوق سبک "ultra light" و همچنین تفریحات هوایی، فرصتی هیجان انگیز و جذاب است که علاقمندان به تفریحات هوایی را ترغیب می‌کند تا بدون پیش زمینه قبلی لذت پرواز بر فراز آسمان را تجربه کنند. همچنین مقوله آموزش و ارتقای سطح مهارت‌های فردی در پرواز با هواپیما‌های فوق سبک و ارائه گواهینامه‌های آموزشی معتبرازسوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
هایپرمارکت دهکده ساحلی کیشهایپر مارکت مجموعه دهکده ساحلی کیش در زمینی به مساحت 300 مترمربع با سرمایه گذاری بالغ بر 19 میلیارد تومان یکی از امکاناتی است که در این دهکده ساحلی فراهم خواهد شد و می‌تواند شرایط بهتری را برای گردشگران و مسافران جزیره کیش فراهم کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو