در ادامه بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه های افتتاحی ریاست جمهوری عنوان شد؛

برند قشم بر محصولات تولیدی صادرات محور کشور

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم دارای توان برندسازی در صنایع تولیدی و صادراتی در کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، علی درویش پور اظهار داشت: محصولات تولیدی منطقه آزاد قشم با ورود به چرخه صادرات به داخل و خارج کشور، در جریان سازی برندینگ برای این منطقه نقش اثرگذاری دارند.
وی در بازدید پروژه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم شرکت کیان یزدان قشم، تاکید کرد: این شرکت به عنوان نخستین شرکت پرورش میگو به شیوه فوق متراکم در کشور، یکی از پروژه های اولویت دار جزیره است که نقش سازنده ای در ارزآوری کشور ایفا خواهد کرد.
به گفته درویش پور، این شرکت با 480 حوضچه، به طور میانگین، ظرفیت تولید 40 تن میگو در هر هکتار را دارد که در مقایسه با روش سنتی (با برداشت حدود 7 تن در هر هکتار)، جهشی در زمینه تولید میگو در صنعت غذایی کشور رقم خواهد زد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با بازدید از دو شرکت تولیدی فعال در زمینه تولید مواد آرایشی و بهداشتی به نام های عطر اطلس قشم و کارن زیما قشم عنوان داشت:  شرکت های تولیدی مستقر در جزیره با بومی‌سازی فناوری و تکنولوژی در حوزه اشتغال و تولید محصولات صادرات محور موجبات دستیابی به خودکفایی در تولید را فراهم آورده اند.
این مقام عالی ادامه داد: این اقدام به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار در کشور کمک شایانی می کند.

درویش پور در ادامه این بازدیدها ازاسکله نفتی حرا قشم نیز دیدن کرد و دستوراتی جهت تسریع در روند آغاز به کار این اسکله صادر کرد.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که راه اندازی فاز نخست این اسکله نفتی با توان پهلوگیری کشتی 35 هزار تنی می تواند نام قشم را در حوزه  تولیدات نفتی به یک برند شناخته شده تبدیل کند، افزود: این اسکله با تامین خوراک شرکت های فعال در حوزه تولید انرژی، ضمن پشتیبانی از روند رو به رشد تولید، موجب مانع زدایی در تامین نیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ های صنایع تولیدی می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به نوع فعالیت فاز دوم این مجموعه گفت: امید است با سرعت بخشی به فرآیند بهره برداری از اسکله مذکور در فاز دوم، قشم آماده پهلوگیری کشتی های نفتی 80 هزار تنی نیز  شود.
گفتنی است،  علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، به منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاران، از چندین پروژه شیلاتی، صنعتی و نفتی جزیره بازدید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو