با اعتبار 62 هزار میلیارد ریال | افتتاح 94 طرح در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورایعالی مناطق آزاد، از بهره برداری از 94 طرح در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اعتبار 62 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر خبر داد.

 به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، حمیدرضا مؤمنی گفت: این طرح‌ها که چهارمین مرحله از مجموع طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، پنج شنبه 23 اردیبهشت با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

 وی افزود: این طرح‌ها در حوزه گردشگری، نفت و گاز، صنعت، تولید، انرژی خورشیدی و نیروگاه، شیلات و کشاورزی در مناطق 7 گانه و منطقه آزاد امام خمینی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید.

 مؤمنی با بیان اینکه 94 طرح، در مناطق آزاد قشم، چابهار، ارس، اروند و مناطق ویژه سلفچگان و پیام به بهره برداری خواهد رسید گفت: سهم مناطق آزاد در اجرای این طرح ها، 5 درصد است که به طور عمده به مسائل زیرساختی اختصاص دارد و مابقی به وسیله بخش خصوصی داخلی انجام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: عمده این طرح‌ها در زمینه واحد‌های تولیدی، صنعتی است و در حوزه فولاد، طرحی در منطقه آزاد اروند و در بخش شیلات و تولید ماهی در دریا و پرورش میگو، طرحی در قشم و در حوزه کشاورزی در منطقه آزاد ارس، افتتاح خواهد شد.

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در این طرح‌ها نشده است افزود: در برخی از مناطق آزاد، سرمایه گذاری خارجی انجام شده و امیدواریم در گشایشی که اتفاق خواهد افتاد، سهم سرمایه گذاری خارجی افزایش یابد.

 مؤمنی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای پنج رویداد از ابتدای سال 99 و افتتاح طرح‌ها گفت: تا کنون سه رویداد انجام شده که 163 طرح با 34 هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

 وی گفت: در مجموع سه رویداد گذشته و طرح‌هایی که در مرحله چهارم یعنی 23 اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد، 259 طرح با اعتبار 40 هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 16 هزار نفر، اجرا شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو