مشاور رئیس جمهور از پروژه کشت و صنعت دشت زیدون منطقه آزاد ماکو بازدید کرد

 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیئت همراه به اتفاق محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره پروژه کشت و صنعت دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در منطقه آزاد ماکو توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) در حاشیه جنوبی رودخانه ارس واقع شده و اراضی شبکه آبیاری و زهکشی به مساحت 2090 هکتار دشت زیدون، با طول لوله کلاسیک 227 کیلومتر  و طول خط لوله قطره ای 168 کیلومتر درحال اجرا است.

مدیر پروژه احداث خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره دشت زیدون در حاشیه این دیدار مهم‌ترین هدف شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی را احیا و توسعه اراضی کشاورزی دانست و افزود: سرمایه گذاری این شرکت در منطقه آزاد ماکو پیرو تفاهم نامه های منعقده انجام شده و در حال حاضر برنامه های آماده سازی زمین 2 هزار هکتاری از قبیل انتقال آب از رودخانه ارس، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن آب و شبکه آبرسانی را به انجام رسانده و پروژه بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برومند گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو برای این شرکت زمینی به مساحت 2000 هکتار جهت اجرای طرح آبرسانی و کشت محصولات زراعی و باغی دردشت زیدون واگذار کرده است و بعد از اتمام پروژه یک هزار هکتار باغ زیر کشت می رود.

وی افزود: طول  خط انتقال آب از ارس  12 کیلومتر است و از 76 پیشرفت فیزیکی برخوردار است. همچنین سه ایستگاه پمپاژ و سه مخزن ذخیره از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تامین برق تا شهریورماه  به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی یا همان بانک زمین زیرمجموعه بانک کشاورزی است که فعالیت خود را از سال 68 آغاز کرده ‌و امروز 75 هزار هکتار کار در دست اجرا دارد و بعد از اتمام کشت در منطقه آزاد ماکو پروژه صنایع وابسته آن اجرایی می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو