مشاور رئیس جمهوری:

منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، منطقه آزاد ارس سهم قابل توجهی از پروژه ها را به خود اختصاص داده است و کارنامه موفقی در جذب سرمایه بخش خصوصی دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با بیان اینکه تامین زیرساخت های سرمایه گذاری بخشی از مسئولیت های حاکمیتی مناطق آزاد است، اظهار کرد: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور 37 طرح با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی  498 نفر در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد که 97 درصد هزینه‌کردها متعلق به بخش خصوصی است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب بر پشتیبانی و مانع زدایی از تولید به همه مناطق آزاد سفر می کنیم تا با احصاء مشکلات گام های عملی برای از میان برداشتن آنها برداریم.
مومنی با اشاره به دومین سفر خود به منطقه آزاد ارس گفت: بخش زیادی از مشکلات مناطق آزاد جمع آوری شده است و در راستای رفع آنها با دستگاه های اجرایی و نظارتی گفتگوهایی را آغاز کرده ایم که برای حصول نتیجه و به حداقل رساندن موانع نیازمند فرصت 2 ماهه هستیم.
وی عمده ترین مشکلات مناطق آزاد را حوزه های گمرکی، مالیاتی ، ترانزیتی و صادرات دانست و تاکید کرد: رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری و تولید در مناطق آزاد، الگوی عملی برای راه اندازی و مدیریت مناطق آزاد جدید خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به ارس از تعدادی از شرکت های صنعتی، تولیدی این منطقه آزاد تجاری و صنعتی بازدید کرد.

در چهارمین برنامه افتتاح طرح های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور 94 طرح با اعتبار 62 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای سه هزار نفر افتتاح می‌شود.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو