مناطق آزاد در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت : در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ، منطقه آزاد ارس سهم قابل توجهی از پروژه ها را به خود اختصاص داده است که 97 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، حمیدرضا مومنی با بیان اینکه تامین زیرساخت های سرمایه گذاری بخشی از مسئولیت های حاکمیتی مناطق آزاد است گفت : در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور 37 پروژه با اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی 498 نفر در منطقه آزاد ارس به بهره برداری میرسد که 97 درصد هزینه کردها متعلق به بخش خصوصی است و این یعنی مناطق آزاد در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه به اشاره به بررسی ها و ارزیابی های مشکلات مناطق آزاد اضافه کرد : در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن به همه مناطق آزاد سفرمی کنیم تا با احصاء مشکلات گام های عملی برای از میان برداشتن آنها برداریم.
 وی با اشاره به دومین سفر خود به منطقه آزاد ارس گفت : بخش زیادی از مشکلات مناطق آزاد جمع آوری شده است و در راستای رفع آنها با دستگاه های اجرایی و نظارتی گفتگوهایی را شروع کرده ایم که برای حصول نتیجه و به حداقل رساندن موانع نیازمند فرصت دو ماهه هستیم.
حمیدرضا مومنی عمده ترین مشکلات مناطق آزاد را حوزه های گمرکی، مالیاتی ، ترانزیتی و صادرات دانست و تاکید کرد : رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری و تولید در مناطق آزاد ، الگوی عملی برای راه اندازی و مدیریت مناطق آزاد جدید خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.