با دستور رییس جمهوری؛

10 طرح اقتصادی در منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید

امروز پنجشنبه (23 اردیبهشت ماه) و همزمان با عید سعید فطر، رییس جمهوری 10طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری منطقه آزاد قشم را به ارزش 21 میلیون دلار و چهار هزار و 737 میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهور گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید برای کشور به بهره برداری رسید.

علی درویش پور افزود: سه طرح شرکت آبزی‌پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با اعتبار ریالی یک هزار و 300 میلیاردی و اعتبار ارزی 21 میلیون دلاری و با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و 500 تُن ماهی افتتاح شد.

درویش پور ادامه داد: طرح‌های سه‌گانه پرورش ماهی با هدف تکمیل زنجیره‌آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تامین امنیت غذایی کشوردر منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

او تصریح کرد: این سه واحد تولیدی در مجموع با ظرفیت 24 قفس و هفت مخزن تولید و تکثیر، توان تولید 875 تُن ماهی در سال دارند که با افتتاح آن، 144 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

** بهره برداری از سه مزرعه میگو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: امروز همچنین سه طرح پرورش میگو با ظرفیت سه هزار و 680 تُن میگو در سال و ایجاد 216 فرصت شغلی به ثمر نشست که با تکمیل و بهره‌برداری از مرحله دوم طرح‌ها، اشتغال نیروی بومی آن افزایش خواهد یافت.

درویش پور افزود: این سه طرح در مجموع شامل 423 هکتار مساحت دارند و تا کنون 78 استخر آمده بهره برداری است و در مراحل بعدی نیز 79 استخر دیگر به این مجموعه‌ها افزوده می‌شود.

او ادامه داد: طرح‌های مذکور در مجموع با 807 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا شد که با بهره برداری از آن 216 نفر صاحب شغل شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری کامل توسط بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور، صادرات این ماده غذایی ارزشمند و ارزآوری برای کشور را ایجاد می‌کند.

** فروشگاه فرودگاه قشم به بهره برداری رسید

درویش پور اظهار کرد: یک فروشگاه نیز که با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی در فرودگاه بین المللی قشم اجرا شد، از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز است.

او افزود: طرح مذکور با 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شد که اشتغال 120 نفر را به همراه دارد.

**320 تخت به ظرفیت گردشگری قشم اضافه شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: یک هتل چهارستاره به ظرفیت 320 تخت اقامتی و اعتبار یکهزار و 900 میلیارد ریال در قشم افتتاح شد.

درویش پور گفت: این هتل چهار ستاره در 9 طبقه ساخته شده که شامل 60 واحد آن اقامتی در چهار طبقه می‌شود و دارای یک طبقه رستوران و سالن کنفرانس، سه طبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ نیز هست.

او افزود: بهره‌برداری از مرحله اول ساخت این هتل چهار ستاره، افزون بر 75 نفر را در بخش‌های مختلف خانه‌داری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول به کار کرد. 

** افتتاح 2 واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قشم  تصریح کرد: 2 طرح واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی با اعتبار بیش از 630 میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های افتتاحی امروز است.

درویش پور افزود: این 2 طرح در حوزه تولید عطر، اودکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند که با بهره برداری از آن 45 نفر صاحب شغل شدند.

او ادامه داد: این 2 واحد تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی توان تولید سالانه 69 تُن عطر و اودکلن و بسته‌بندی 45 تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع را دارند.

گفتنی است؛ منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 53 طرح به اعتبار ریالی 60 هزار و 660 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 260 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو