اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد موجد رشد اقتصادی سال 1400

وزیر امور اقتصادی و دارایی، اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد را موجد تحقق شعار سال و رشد اقتصادی مثبت در سال 1400 دانست .

به گزارش پایگاه خبری فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است اظهار داشت: به منظور تحقق شعار سال، بسته سیاستی مرتبط تهیه و از ابتدای سال جاری در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته  است.

دژپسند افزود: در این بسته سیاستی به منظور تأکید بر بهبود رشد و تولید کشور، مدل مفهومی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی بر مبنای عوامل با منشا بنیادی مانند ثبات اقتصادی، سرمایه اجتماعی، حکمرانی خوب، توسعه مالی ، اقتصاد دانش بنیان و محیط کسب و کار و همچنین منشأ بلافصل یعنی سرمایه فیزیکی، نیروی کار، عوامل واسطه و بهره‌وری بر اساس تئوری های مبتنی بر رشد اقتصادی و تحقیقات صورت گرفته، طراحی شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین با تأکید بر حوزه عملکرد وزارت اقتصاد، بسته سیاستی 1400 در پنج محور، مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ، تسهیل مالیات ستانی،  تسهیل امور گمرکی، تسهیل تامین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت اموال دولت، تنظیم گردیده است.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه مجموعه این سیاست ها و برنامه ها به منظور تحقق شعار سال و با هدف رشد اقتصادی مثبت در سال 1400 تعیین شده است تصریح کرد، بخش های مختلف این وزارتخانه باید تکالیفی را برای اجرای اثربخش این بسته به انجام برسانند.

دژپسند گفت: تمامی دستگاه های مجری، باید دستورالعمل تفصیلی متناسب با اقدامات مرتبط در بسته سیاستی را تهیه و در مواردی که برای انجام اقدامات ذکر شده در بسته سیاستی به تغییر، اصلاح و یا وضع قوانین نیاز است، باید پیشنهادهای خود را (پیش نویس حکم جدید) ارایه کنند.

در پایان وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره داشت که باید ضمن نظارت های دقیق به گونه‌ای تمهید شود که اقداماتی که تا پایان دوره دولت دوازدهم برنامه‌ریزی شده در مهلت مقرر به اتمام برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو