افزایش ظرفیت اسکله‌های صادراتی ماهشهر

معاون مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه گفت: با اجرای عملیات ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله‌های ماهشهر، دو اسکله 1 و 7 تا شهریور 1400 فعالیت‌های صادراتی خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش فرینا به نقل از مانا،به گزارش خبرنگار مانا، احمد شکری در بازدید از اسکله‌های بارگیری محصولات پتروشیمی ماهشهر افزود:ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله‌های ماهشهر در حال انجام است و هم‌اکنون از تعداد هفت اسکله بندر ماهشهر، دو اسکله 1 و 7 در حال بازسازی است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون پیشرفت کار نزدیک به 60 درصد است گفت: پروژه تعمیر و بازسازی اسکله‌های ماهشهر از تأثیرگذارترین پروژه‌های در حال اجرا در صنعت پتروشیمی است که نقش ویژه‌ای در روند تداوم فعالیت‌های تولیدی و حضور در بازار‌های صادراتی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه دارد.
شکری با اشاره به اینکه فرآیند صادرات شرکت‌های پتروشیمی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی منابع ارزی اقتصاد کشور، از طریق بنادر و اسکله‌های مستقر در ماهشهر و عسلویه انجام می‌گیرد ادامه داد: حدود نیمی از صادرات صنعت پتروشیمی از طریق اسکله‌ها انجام می‌شود و درآمد‌های ارزی کشور از مسیر اسکله‌ها افزایش می‌یابد.
وی قدمت اسکله‌ها را حدود 50 سال عنوان کرد و افزود: اکنون با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمامی تجهیزات روی عرشه نوسازی و سیستم‌های کنترل نیز به‌روزرسانی می‌شوند که این کار امکان افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها، بارگیری و تخلیه را افزایش می‌دهد.
معاون مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه تصریح کرد: از آنجایی که ظرفیت تولید شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ماهشهر به‌تدریج در حال افزایش است، در نتیجه بازسازی و افزایش ظرفیت اسکله‌های صادراتی نیز ضرورت دارد.
سالانه حدود 10 میلیون تن محصولات پتروشیمی از بندر ماهشهر صادر می‌شود.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.