مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مطرح کرد:

9 قرارداد سرمایه‌گذاری پارسال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس منعقد شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌ گذاری و همچنین اجرای طرح‌های صادرات محور دارد، گفت: در سال جهش تولید تعداد 9 قرارداد سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی منعقد شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسن خلج طهرانی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سرمایه‌گذار ستاره سیمین هرمز، گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، ماد‏ شیمی، لاستیک‌های صنعتی مبارکه، کرومیت میامی فردوس، یگانه پیشو مکران، دنیای بوره ایرانیان و هومان راهبرد سامانه از شرکت‌هایی بودند که سال 99 در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه‌گذاری کردند.
خلج طهرانی بیان داشت: شرکت ستاره سیمین هرمز با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 466 میلیارد یورویی و ایجاد 11هزار شغل، سهم بیشتری در اشتغال جوانان بومی منطقه داشته است.
وی اظهارداشت: گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش نیز با 46 میلیون دلار سرمایه‌گذاری با اشتغازایی 135 نفر در جایگاه دوم و شرکت ماد شیمی با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری و ایجاد 122 ظرفیت شغلی در جایگاه سوم قرار گرفته است. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: 2 شرکت کرومیت میامی فردوس و لاستیک‌های صنعتی مبارکه هم با سرمایه‌گذاری به ترتیب 126 و 10 میلیون دلاری در ایجاد مجموع 235 فرصت شغلی نقش داشته اند.
خلج طهرانی یادآورشد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به دلیل موقعیت راهبردی نزدیکی به مهم‌ترین معادن سنگ آهن کشور و وجود خطوط ریلی و حمل و نقل دریایی مهم‌ترین عواملی است که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذار را ترغیب به سرمایه گذاری در این منطقه نموده است.
وی اضافه کرد: منطقه ویژه خلیج فارس نیز تلاش‌های تحسین برانگیزی در جهت تسهیل هرچه بیشتر بستر تولید و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای دستیابی به این هدف و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور و افزایش ارزآوری داشته است و در تلاش هستیم با تامین و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه بتوانیم شرکت‌های زیادی در این منطقه سرمایه گذاری کرده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول 32 کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد، آلومینیوم و فلز روی با جذب چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای 11 هزارو 500 نفر در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و هدایت آنان در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فنآوری های جدید حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای جهانی از جمله مهم‌ترین اهداف ترسیم شده این منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :