ارتقای کیفیت زندگی مردم سواحل مکران، هدف اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار

فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: هدف از تأسیس و ایجاد مناطق آزاد در کشور، تولید ثروت عمومی و افزایش سرانه درآمد عمومی برای ساکنان این مناطق و همجوار آن است که این هدف اصلی موجبات افزایش تولید رونق کسب و کار و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش فرینا، عادل عفتی در گفت و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اصولاً هدف از تأسیس و ایجاد مناطق آزاد در کشور، تولید ثروت عمومی و افزایش سرانه درآمد عمومی برای ساکنان این مناطق و همجوار آن است که این هدف اصلی موجبات افزایش تولید رونق کسب و کار و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

عفتی افزود: بنابراین بهبود کیفیت زندگی ساکنان همجوار منطقه آزاد آزاد چابهار در سایه تحقق هدف اصلی امکان پذیر است و ارتقای کیفیت زندگی مردمان سواحل مکران با وجود منطقه آزاد در ابعاد مختلف محسوس است که از جمله می‌توان به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار اشاره کرد.

وی با اشاره به جدیت منطقه آزاد چابهار در احداث و ایجاد مدارس با همکاری سازمان‌های خیریه و نوسازی مدارس، می‌افزاید: همچنین این سازمان علاوه بر احداث سه مدرسه در شهرستان دشتیاری جمعاً به مساحت هزار متر مربع، چمن مصنوعی به زمین‌های ورزشی روستاهای سند بهرام، دمپک، سند میرثعبان و بالاد سرکوب اهدا کرده است.

فرماندار شهرستان دشتیاری افزود: توجه به توسعه صنعت گردشگری به منظور کمک به اقتصاد محلی در روستاهای هدف گردشگری بریس، پسابندر و گواتر از اقدامات دیگر سازمان منطقه آزاد چابهار برای نقش آفرینی در توسعه سواحل مکران و توجه به حفظ محیط زیست به ویژه حمایت از طبیعت گردی جامع محور جهت اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی خلیج گواتر و خور باهو به منظور افزایش توان اکولوژیکی منطقه از دیگر اقدامات ارزنده سازمان منطقه آزاد چابهار در کنار سازمان حفاظت از محیط زیست بوده است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان دشتیاری در پایان ضمن تشکر از این سازمان، خواستار مشارکت منطقه آزاد چابهار، در تأمین زیرساخت‌های اساسی توسعه از جمله حوزه سلامت، بهداشت و درمان می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :