اعلام آمادگی اروند برای همکاری در واردات واکسن کرونا

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در صورت نیاز آمادگی دارد تا با کمک سرمایه گذاران در واردات واکسن کرونا مشارکت و همکاری کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسین گروسی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان آبادان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: اگر اختیارات لازم به منطقه آزاد داده شود و در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت این منطقه و فعالان اقتصادی برای وارد کردن واکسن کرونا استفاده کرد.
گروسی گفت: در منطقه آزاد اروند نیاز است تا برخی ادارات اقتصادی همچون صنعت، معدن و تجارت، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و آبفا راه‌اندازی شوند و از زمان راه اندازی این منطقه هنوز بسیاری از ادارات اقتصادی در این منطقه ایجاد نشده‌اند.
وی از دیگر نیازهای این منطقه را راه انداری دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: نیاز است که در این منطقه دانشگاه پزشکی راه اندازی شود تا با تربیت پزشک، در کنار تامین نیاز منطقه امکان استفاده از این نیروها در کشورهای همسایه را هم داشته باشیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بهترین راه توسعه ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری است، مناطق آزاد در مناطق محروم و مرزی با هدف توسعه و رونق منطقه و کشور ایجاد شده‌اند، به همین دلیل باید به این مناطق اختیاراتی داده شود تا امکان فعالیت بهتر و بیشتر را داشته باشند.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :