منطقه آزاد بوشهر کانون تولید و صادرات محصولات می‌شود

استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر نباید بارانداز محصولات دیگر کشور‌ها شود بلکه به کانون تولید و صادرات محصولات صنعتی تبدیل می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند در آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیسیم در دشتی با بیان ایکه تولید فروسیلیسیم یکی از مواد مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت فولاد است بیان کرد: این استان در کنار خلیج‌فارس زمینه صادرات آسان مواد صنعتی و تولیدی به کشور‌های مختلف را دارد.
 
گراوند با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر افزود: این مصوبه به‌زودی به دولت و سپس به منطقه ویژه کشور و استان ابلاغ می‌شود که بر ظرفیت‌های این استان در عرصه فعالیت اقتصادی می‌افزاید.
 
وی با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر یک فضای جدیدی برای اقتصاد استان ایجاد می‌کند عنوان کرد: منطقه آزاد بوشهر ظرفیت قابل توجهی برای همه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در ایجاد صنایع پایین دستی به ویژه در حوزه نفت و گاز مهیا و آماده کرده است.
 
استاندار بوشهر، فعالیت مناطق آزاد تجاری در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت مناطق آزاد کشور نشان می‌دهد این مناطق نتوانسته به آن رسالت و ماموریت‌های تعریف شده عمل کند.
 
گراوند، منطقه آزاد بوشهر را کانون تولید و صادرات محصولات دانست و بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نباید بارانداز محصولات دیگر کشور‌ها شود بلکه به کانون تولید و صادرات تبدیل می‌شود.
 
وی تاکید کرد به‌شدت مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالا‌های دیگران هستم، بلکه باید منطقه آزاد بوشهر به هاب صادراتی تبدیل شود.
 
استاندار بوشهر تنها واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی را از منطقه آزاد بوشهر امکان‌پذیر دانست و عنوان کرد: واردات کالا‌های مصرفی که در کشور تولید می‌شود از منطقه آزاد بوشهر ممنوع است و این منطقه بارانداز کالا‌های دیگر کشور‌ها نیست.
 
گراوند با اشاره به ایجاد جزیره نوآوری ایرانیان در منطقه آزاد بوشهر تصریح کرد: در این منطقه آزاد موضوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به‌صورت جدی پیگیری شود.
 
وی، با تاکید بر حمایت و کمک به سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف براساس ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها افزود: امسال مقام معظم رهبری را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند که باید در تحقق این مهم همه به‌صورت هماهنگ تلاش کنند و گره‌گشایی و رفع موانع را در دستور کار قرار دهند.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر رفع موانع تولید گفت: اگر مانع‌زدایی در عرصه تولید عملیاتی شود بسیار راهگشا و تاثیرگذار است چراکه امروز گرفتاری بزرگ سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موانعی است که نظام اداری ایجاد کرده است.
 
گراوند، کمک نظام بانکی و اداری برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و صنعتگران را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری نظام بانکی و اداری، زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف را فراهم می‌کند و در غیر این صورت با ایجاد مانع، زمینه رکود اقتصادی و صنعتی ایجاد می‌شود و تنها راه توسعه و پیشرفت، مانع‌زدایی و حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گری است.
 
وی، جذب نخبگان فکری و سرمایه‌گذاران را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تقویت بنیان‌های اقتصادی منوط به رفع موانع است و در این راستا کسانی که مانع ایجاد می‌کنند باید کنار گذاشته شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :