تراز تجاری ارس در سال 99 به 319میلیون دلار رسید

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطق آزاد ارس گفت: تراز تجاری منطقه آزاد ارس در پایان سال گذشته به مثبت 319میلیون دلار رسید.

 به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صفر شاسفند با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ارس در سال 99 به 319میلیون دلار رسیده است گفت: میزان صادرات انواع کالا از منطقه آزاد ارس در سال گذشته 410میلیون دلار بوده است و عمده این اقلام به کشورهای آذربایجان، روسیه، عراق، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، الجزایر، صربستان صادر شده است.
شاسفند با تاکید بر اینکه کارکرد اصلی مناطق آزاد صادراتی است افزود: سال گذشته، شیوع ویروس کرونا صادرات، واردات و سرمایه گذاری در ارس را تحت تاثیر خود قرار داد ولی امیدواریم در سال پیش رو در حوزه صادرات و جذب سرمایه گذاري خارجي نسبت به سال گذشته موفق تر عمل کنیم.
 وی واردات به منطقه آزاد ارس در طول سال گذشته را 91 میلیون دلار عنوان کرد.
گفتنی است صادرات انواع کالا از منطقه آزاد ارس در سال گذشته 430 ميليون دلار بوده كه بدليل اپيدمي ويروس كويد19 در سال 99 با 9 درصد كاهش نسبت به سال قبل به 410میلیون دلار رسیده است که عمده این اقلام بر اساس صادرات قطعی انجام شده شامل خشکبار، مصنوعات پلاستیکی، صیفی جات گلخانه ای، شمش فولادی، نخ پلی استر، جامبوبگ، کیسه پلی پروپلینی و تسمه پروپیلن ، هیدورکربن، باتری خودرو و... تولید بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو