مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کرد؛

رونق واقعی و توسعه پایدار، نیازمند مشارکت و همدلی تمامی ساکنان و جامعه محلی قشم است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پایه و اساس رونق و توسعه جزیره با نگاه به ظرفیت های جامعه بومی و محلی برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، علی درویش پور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، اظهار کرد: همدلی و وحدت موجود میان شیعیان و اهل سنت در جزیره قشم، این جزیره را تبدیل به یک ایران کوچک کرده و این وحدت در سایه همدلی و همسویی ائمه جمعه شهرستان، ساکنان و سایر مسئولان این جزیره به دست آمده است.

وی ادامه داد: جزیره قشم به واسطه برخورداری از امکانات طبیعی و خدادادی، ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های نفت و انرژی، شیلات، پتروشیمی و گردشگری دارد که با استقبال سرمایه‌گذاران، شاهد تسهیل و تسریع فرآیند توسعه در آن خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: قشم به عنوان سومین هاب پتروشیمی کشور شناخته شده و البته با توجه به وجود نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های فعال و در حال ساخت، یکی از قطب‌های حوزه نفت و انرژی نیز محسوب می‌شود.

به گفته درویش‌پور؛ قشم در حوزه شیلات نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در آینده نزدیک سهم قابل توجهی از میگوی کشور با قابلیت صادرات در این جزیره تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین دارایی سازمان منطقه آزاد قشم، سرمایه اجتماعی است، تصریح کرد: همگرایی اقوام و مذاهب در قشم باعث توسعه امنیت در سطح جزیره شده و باید با تلاش در راستای تقویت وحدت موجود، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اگر در جزیره قشم به دنبال رونق واقعی و توسعه پایدار هستیم، نیازمند مشارکت و همدلی تمامی ساکنان و جامعه محلی، فارغ از گوناگونی اقوام و مذاهب می‌باشم و این مهم بدون همراهی جامعه محلی قابل دستیابی نخواهد بود.

درویش‌پور با اشاره به اینکه تا زمانی که نگرش و رویکردها تغییر پیدا نکند، توسعه واقعی نمایان نخواهد شد؛ افزود: برند قشم نیازمند ارتقاء زیرساخت و خدمات، جهت معرفی به افکار عمومی کشور به عنوان مقصد اصلی گردشگری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد رونق اقتصادی یکی از ماموریت‌های اصلی و قانونی مناطق آزاد است و برای ایجاد این رونق و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در نقاط مختلف جزیره نیازمند نگاه ویژه به صنعت گردشگری هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طرح جامع اجتماعی و فرهنگی در جزیره قشم به عنوان نقشه راه توسعه مشارکت جامعه محلی تدوین و اجرایی خواهد شد، افزود: بسته پیشنهادی جهت برنامه‌ریزی برای حل مشکل مسکن جوانان و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک آماده می‌شود.

درویش‌پور در ادامه اذعان داشت: پایه و اساس رونق جزیره با نگاه به ظرفیت جامعه بومی و محلی برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است و به امید خدا و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان جزیره خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت برگزاری جلسات مستمر دیدار مردمی و صحبت مستقیم با مردم، به دنبال تسهیل امور ساکنان و تکریم واقعی مردم به عنوان ولی نعمتان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به تحول‌آفرینی در بخش‌های اقتصادی و تولیدی جزیره کمک کند، بانک‌ها هستند و امیدواریم با حل مشکل تامین نقدینگی فعالان اقتصادی جزیره، بخشی از موانع این حوزه مرتفع گردد.

براساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: در جزیره قشم به واسطه بافت جمعیتی متنوع از نظر حضور اقوام و مذاهب، نیازمند نگاه ویژه مدیریتی جهت ایجاد توازن با هدف ایجاد وحدت، همدلی و همراهی با برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به توسعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ادامه داد: برای ایجاد امنیت و توسعه پایدار در جزیره قشم، نیازمند رونق اقتصادی و همگرایی وحدت اقوام و مذاهب هستیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در منطقه آزاد قشم در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی و اجتماعی اجرایی شده است، اما هنوز هم برای رفع محرومیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی و تلاش بیشتر هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: حضور بخش خصوصی سرمایه‌گذار و توانمند، ظرفیت بسیار خوبی جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق پیدا کردن فضای تولید، کسب و کار و همچنین بهبود تجارت در جزیره قشم خواهد بود.

عبادی‌زاده با بیان اینکه تهیه سند اجتماعی و فرهنگی می‌تواند نقشه راه توسعه آینده جزیره قشم باشد؛ اذعان داشت: همراه کردن مردم با شرایط توسعه‌ای نیازمند سهیم شدن جوامع محلی در فرآیند توسعه است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن و رونق فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها، نیازمند برنامه‌ای مدون، بلندمدت و با ضمانت اجرایی جهت مشارکت جوامع محلی هستیم.

وی بیان نمود: با ایجاد اشتغال پاید و رونق اقتصادی و حل مشکل مسکن جوانان می‌توانیم به توسعه پایدار در منطقه امید بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید مدیریت منطقه آزاد قشم، با تغییر نگرش مدیریتی برخی کمبودهای موجود از گذشته، رفع شده و فرآیند توسعه پایدار و متوازن در منطقه شتاب بیشتری پیدا کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو