21 روستای دیگر منطقه آزاد ماکو از آب شرب سالم برخوردار شدند

21 روستای منطقه آزاد ماکو با همکاری دستگاه های مسئول و سپاه شهدای آذربایجان غربی، از آب شرب سالم برخوردار شدند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان در راستای ماموریت‌های محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و توسعه عمران و آبادانی منطقه اقدام به آبرسانی به این روستاها با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی کرده است.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود:  برخورداری تمامی ساکنان منطقه به ویژه مناطق روستایی و محروم از امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای معیشت در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

عبدالرحیمی ادامه داد: پروژه آبرسانی به 21 روستای واقع در بخش چای‌باسار جنوبی منطقه آزاد ماکو با تامین مالی بیش از 60 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد و مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی و نظارت فنی سازمان آب و فاضلاب استان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو دارای 6 شهر و 270 روستاست که روند توسعه آنان با برنامه‌ریزی مناسب دنبال می‌شود و آبرسانی در این خصوص، جایگاه ویژه ای دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: این پروژه به طول 22.3 کیلومتر اجرا شده و با بهره برداری از آن، یک هزار و 520 خانوار با جمعیت بالغ بر پنج هزار و 500 نفر از مزایای آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت را شامل می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :