برای بررسی وضعیت و شرایط ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم انجام شد

بازدید معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم از ژئوسایت های قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به اتفاق برخی از مدیران این معاونت برای بررسی وضعیت و شرایط ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم و برخی سایت های گردشگری جزیره از این سایت ها بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از  شما نیوز، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در این بازدیدها ضمن حضور در بخش های مختلف این سایت ها ظرفیت ها، امکانات و کمبودهای آنها را از نزدیک مشاهده و درخصوص هریک از آنها با مدیران ذیربط گفت و گو کرد.
براساس این گزارش ژئوپارک جهانی قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال 1385 به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو سازمان ملل درآمده‌است.
حفاظت از این ژئوپارک و ژئوسایت‌های آن توسط جوامع محلی و با نظارت و آموزش مدیریت ژئوپارک جهانی سازمان منطقه آزاد قشم از طریق فعالیت‌های گردشگری سبز صورت می‌گیرد.
ژئوپارک جهانی قشم دارای 35 ژئوسایت است که مهم ترین آنها شامل درهٔ ستاره‌ها، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، تنگه چاه‌کوه، نمکدان، جزایر ناز، باسعیدو، خلیج دیرستان، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخرهٔ خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس و تالاب پرندگان دو کوهک است.
گفتنی است مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم را در این بازدیدها علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ژئوپارک جهانی قشم و همچنین سیدمحمد هاشم داخته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم همراهی می کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو