آزمون جذب دانش‌آموزان بورسیه تحصیلی در چابهار برگزار شد

آزمون جذب دانش‌آموزان نخبه مناطق محروم جنوب سیستان و بلوچستان برای کسب بورسیه تحصیلی دبیرستان «دانا و توانا» در محل دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار در حاشیه این آزمون که با حضور عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، حجت الاسلام جواد عبداللهی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و فرمانده سپاه پاسداران چابهار برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: 250 دانش‌آموز به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای کسب بورسیه تحصیلی با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: از میان متقاضیان، تعداد 45 نفر از شهرستان‌ها و مناطق محروم جنوب سیستان بلوچستان به عنوان بورسیه تحصیلی پذیرش خواهند شد.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار ادامه داد: نتایج آزمون قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم و به صورت خصوصی به اطلاع خانواده‌های دانش‌آموزان نخبه خواهد رسید.

چندی پیش، سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار این وعده را داده بود که دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، پُلان، دشت یاری، راسک، سرباز، قصرقند، لاشار، نیکشهر، فنوج و بخش بنت می‌توانند از بورسیه تحصیلی دبیرستان «دانا و توانا» در منطقه آزاد چابهار بهره‌مند شوند. این دبیرستان وابسته به دانشگاه بین‌المللی چابهار بوده که دانش‌آموزان مستعد و نخبه چابهاری و سایر شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان که بیشتر از خانواده‌های کم‌بضاعت و روستانشین هستند در محیطی آرام و علمی به فراگیری دانش بپردازند و در مسیری متفاوت و به دور از دغدغه‌های مالی و اجتماعی در راه پیشرفت علمی قدم بردارند.

این دانش‌آموزان نخبه در دبیرستان دانا و توانا، توانایی‌های خود را بارور می‌کنند و در آینده با کسب دانش و تخصص لازم به رفع مشکلات منطقه محروم خود همت می‌گمارند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو