عبدالرحیمی:

سازمان منطقه آزاد ماکو در اتمام پروژه های نیمه تمام منطقه مشارکت می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از آمادگی منطقه برای اتمام و تسریع پروژه خط دوم انتقال آب به تصفیه خانه آب ماکو خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه بررسی طرح های نیمه تمام منطقه آزاد ماکو با حضور مدیران ارشد استانداری و ادارات کل استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: نیاز است در اتمام این پروژه دستگاه های متولی جدیت لازم را داشته باشند و سازمان نیز به سهم خود در اتمام آن مشارکت می کند.
عبدالرحیمی با تاکید بر ضرورت ارتقای زیرساخت ها و امورزیربنایی و عمرانی منطقه به سطح استاندارد افزود: تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب ماکو و خط انتقال آن ازجمله پروژه هایی است که اتمام آن مطالبه عمومی و جزء خواسته های بحق مردم و همچنین وظیفه قانونی ما در راستای حفظ سلامت مردم و بهداشت محیط زیست منطقه است که متاسفانه پروژه به دلیل محدودیت های مالی طی سال های گذشته به کندی پیش می رفت.
وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده سازمان برنامه و بودجه کشور با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماکو موافقت کرد، اضافه کرد: بر اساس این موافقت تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو با تسهیلات هزار میلیارد ریالی با تضمین بازپرداخت آن از سوی دولت به سرعت قابل انجام خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم اجرای خط انتقال ثانویه آب شرب ماکو که شهرستان شوط نیز از آن بهره مند است، تاکید کرد و ادامه داد: اجرای خط دوم آب شرب نیاز به 370 میلیارد ریال اعتبار دارد که سازمان منطقه آزاد ماکو آماده مشارکت 30 درصدی است.
عبدالرحیمی، منبع آب شرب شهر مرگنلر را فاقد اثربخشی و مستلزم اصلاح جدی دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو با تامین مالی آبرسانی به 21 روستای شهرستان ماکو توانست مشکل آب شرب روستاهای واقع در مسیر را حل کند ولی هنوز روستاهایی در شهرستان پلدشت و شهر مرگنلر نیاز مبرم به تامین آب شرب دارند.
وی به مشکل عدم تکمیل آسفالت و اتمام پروژه جاده مرگنلر ـ پلدشت از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و اجرای تعهدات این اداره کل در نصب علائم و تابلوهای ایمنی و اجرای نیوجرسی بزرگراه 51 کیلومتری گیت تا ماکو، تکمیل آسفالت پروژه راه روستایی 44 کیلومتری حد فاصل قره تپه و قوری شکاک که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شده را خواستار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین به تقویت پوشش آنتن دهی شبکه مخابرات و اینترنت در محدوده منطقه اشاره کرد و افزود: شرایط حاضر به هیچ وجه مطلوب مسیر ترانزیتی بین المللی و البته مراکز صنعتی و خدمات لجستیک منطقه نبوده و مستلزم پیگیری‌های جدی از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و البته همکاری جدی شرکت های اپراتور مخابرات و موبایل است.

** مهمترین برنامه دولت در آذربایجان‌غربی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طی 2 سال گذشته مهم‌ترین برنامه دولت در کشور و استان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده که در آخرین روزهای فعالیت دولت نیز بر اتمام این پروژه ها تاکید داریم.
آیدین رحمانی افزود: با توجه به تفاوت‌هایی که در قیمت‌های تمام شده پروژه های عمرانی اتفاق افتاده، دولت در جهت ایجاد امید برای مردم همه سعی خود را به کار گرفته تا پروژه‌های نیمه تمام را به پاایان برساند.
رحمانی اضافه کرد: با تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی وجود دارد، اولویت بندی پروژه ها انجام شده و این موضوع نیز تحت مدیریت مقام عالی استان راهبری می شود.
وی، بهره‌مندی از ماده 56 در اجرای پروژه‌های مختلف با حمایت سازمان برنامه و بودجه را که توانسته بخشی از گره‌های پروژه‌های عمرانی متعدد را بازگشایی کند، اضافه کرد: این یک فرصت ارزنده است تا پیش از پایان کار دولت، بخش عظیمی از پروژه های عمرانی در سطح استان به ویژه منطقه آزاد ماکو به اتمام برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه پوشش اینترنتی روستاهای منطقه قول مساعد داد نسبت به موضوع پوشش تلفن همراه و اینترنت منطقه پیگیری جدی تری داشته باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد هرکدام از دستگاه ها نسبت به ایفای تکالیف و تعهدات خود در ارتباط با پروژه های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب و راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان برنامه و بودجه استان نیز نسبت به تقویت اعتبارات پروژه های مذکور و هرگونه هماهنگی لازم در این خصوص اقدام کنند.

منطقه آزاد ماکو در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو