مشاور رییس جمهور در نشست با مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور مطرح کرد؛

توسعه جوامع محلی، از کلیدی ترین برنامه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه متوازن جوامع محلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، یکی از کلیدی ترین برنامه های این مناطق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، حمیدرضا مومنی امروز چهارشنبه (19خردادماه) در نشست با مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور افزود: مسئولین مناطق ویژه اقتصادی، با تشکیل تیم های کارشناسی، نقطه نظرات خود را نسبت به پیشنهادات قانونی مبنی بر اصلاح قوانین مرتبط با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دبیرخانه شورایعالی ارائه دهند.
مومنی افزود: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید به دنبال کیفیت در ارائه خدمات هستیم. امروز اگر یک منطقه آزاد تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم یقینا می توانیم بار بزرگی از حوزه فناوری های نوین کشور برداریم و یقیناً توفیق خواهیم داشت. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا زمانی که طرح جامع مصوب نداشته باشند، امکان توسعه نخواهند داشت و این یک مانع بزرگ در مسیر پیشرفت این مناطق است.
مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: توسعه متوازن جوامع محلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، یکی از کلیدی ترین برنامه های این مناطق است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مومنی در ادامه به ظرفیت های مناطق آزاد جدید اشاره کرد و گفت افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کانون های جمعیتی نیستند و مشکلات مناطق نسل گذشته در این حوزه را نخواهند داشت اما با این وجود به گونه ای برنامه ریزی شده که تا زمانی که مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعلی رفع نشود، مناطق نسل جدید وارد فاز بهره برداری نخواهند شد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویزه اقتصادی در پایان گفت: یکی از توفیقات امروز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تشکیل شوراهای تخصصی در دبیرخانه است که می تواند نقطه اتصال دبیرخانه شورای عالی به بخش خصوصی و متخصصان و نخبگان کشور باشد تا بتوان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.
گفتنی است؛ در پایان این نشست هر یک از مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی، گزارشی از عملکرد و اقدامات مناطق خود ارائه دادند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو