مشاور رييس جمهور در نشست بررسی مسائل منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه مطرح كرد؛

ضرورت‌ ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور آشکار است

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور گفت: ضرورت‌های ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور آشکار است از اینرو جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته که در این حوزه اقدامات جدی را انجام دهد.

به گزارش پايگاه خبري فرينا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی روز جمعه در نشست بررسی مسائل منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اظهارداشت: اعتقاد داریم که موضوع و ضرورت ایجاد مناطق آزاد خوب شناخته شده اما خوب اجرا نشده است.
مومني با بیان اینکه این خوب اجرا نشدن یعنی در داخل کشور ایجاد مناطق آزاد بیشتر واسطه‌ای و ارتباطی‌ است و از یک رفتار منطقی اقتصادی برخوردار نیست ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه محدودیت زمین داریم و هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید در همین 380 هکتار زمین انجام شود.
وي با بیان اینکه موضوع استانداردسازی‌ واگذاری‌ها باید مد نظر باشد زیرا هر فعالیت اقتصادی که می‌خواهد انجام گیرد یکسری استانداردهای لازم باید داشته باشد افزود: ظرفیت، میزان تولید و مسائل ایمنی از جمله این استانداردهاست.
مشاور رييس جمهور با بیان اینکه توانمندی مالی سرمایه‌گذار تا پایان پروژه، اهلیت فنی و زمان اجرای پروژه در مناطق آزاد دارای اهمیت است خاطرنشان کرد: روان‌سازی و شفافیت در اجرای پروژه این مناطق آزاد دارای اهمیت است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: پاکستان تقریبا از 50 میلیارد دلار تجاریش یک و نیم میلیارد دلار سهم کشور ما است این درحالیست که توافق ما با پاکستان پنج میلیارد بوده و هنوز فاصله زیاد داریم و  اگر در این  زمینه نتوانستیم به نقطه مطلوب برسیم مقصر مسئولان کشور نبودند بلکه مقصر ما بودیم که در این استان بوده‌ایم.
احمدعلی موهبتی با بیان اینکه این اختلافات ما را به این روز رسانده که امروز خیلی فاصله‌مان عقب است افزود: از آستارا تا خرمشهر 20مرز رسمی وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر را شامل می‌شود از بندر ترکمن تا چابهار حدود سه هزار کیلومتر است که قبل از راه‌اندازی مرز ریمدان و پیشین تنها هفت مرز رسمی وجود داشت بلاخره جمعیت 220 میلیون نفری پاکستان باید لحاظ شود. 
موهبتي با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به یک جایی برسیم با روش‌های علمی و جامع باید به سمت جلو حرکت کنیم اظهارداشت: منطقه میرجاوه بسیار نقطه مستعدی است. 

گفتني است؛ مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور صبح روز/ پنجشنبه/ در سفر 2 ‌روزه به سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

حمیدرضا مومنی در سفر 2 ‌روزه به سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار این استان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و سایر مسئولان قرار گرفت.

وی در این سفر از سایت صنعتی و محدوده منطقه آزاد سیستان واقع در شهر رامشار، پایانه مرزی میلک و محدوده منطقه آزاد سیستان در مرز جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی افغانستان و همچنین امروز جمعه از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه و اقداماتی که در این بخش صورت گرفته دیدن کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو