تصدي گري دولت در مناطق ويژه اقتصادي بايد حذف شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان كردکه با توجه به توسعه خصوصی سازی و با هدف محقق ساختن اصل 44 قانون اساسی، تصدي گري دولت در مناطق ويژه بايد حذف و ارايه خدمات در اين مناطق به بخش خصوصي واگذار شود.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق در جلسه هم اندیشی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد به نمایندگی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی در اين نشست افزود: به همین منظور نیاز است تا ساز و کاری تعریف که بر اساس آن برخی از فعالیت ها در مناطق پس از تائید صلاحیت و گرفتن مجوزها به این شرکت داده شود.

ثناگو مطلق اضافه کرد: مهم ترین مزیت واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی این است که این بخش خود قادر خواهد بود که تائیدیه های لازم را برای اخذ مجوزها از دستگاه های مربوطه دریافت که در نهایت موجب می شود تا بسیاری از چالش های ما در این بخش مرتفع شود.
وی در ادامه به تعیین تکلیف مناطق ویژه در استان ها اشاره و تصریح کرد: این مساله بایستی روشن و تنظیم روابط رفتاری مناطق با استان ها تعیین  شود.
ثناگو مطلق تشکیل کمیته رفع موانع در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه را از دیگر مسایلی عنوان که در بهبود چالش و مشکلات بر سر راه مناطق ویژه می توانند مثمر ثمر باشند و گفت: با تشکیل چنین کمیته ای این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در مناطق حل شوند .
وی تشکیل شرکت هایی با هدف تسهیل گری برای سرمایه گذاران را از دیگر پیشنهادات در این نشست عنوان و افزود: این امکان وجود دارد که با راه اندازی شرکت های تخصصی شفاف که روند فعالیت و برنامه هایشان مشخص و امکان نظارت نیز بر آنها وجود دارد به سمت تسهیل گری روند سرمایه گذاری در مناطق پیش برویم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام همچنین به تشکیل کمیته اجرای تفاهم نامه ها با دستگاه های اجرایی کشور  در سطح ملی اشاره و اظهار داشت: این تفاهم نامه با بخش هایی که امکان گره گشایی از روند فعالیت های مناطق ویژه اقتصادی را دارند در سطح ملی می توان منعقد که علاوه بر اینکه مرجع نمایندگی هستند، مرجع تصمیم گیری و قضاوت نیز باشند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو