موزه ورزشی جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد

موزه کیش و مرکز استعدادیابی کیش با حضور برخی از مسئولان این جزیره فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این 2 طرح با هشت میلیارد ریال هزینه به منظور حمایت از فعالیت های ورزشی، ارتقای دانش و آگاهی مربیان و هیات های ورزشی و همچنین معرفی دستاوردهای ورزشی جزیره ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز دوشنبه در بهره برداری از این طرح ها با اشاره به اینکه عدم استفاده از اماکن ورزشی در زمان شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات مختلف در تاسیسات آنها شده است گفت: این اماکن با توجه به کاربری گردشگری کیش و ارتباط آن با ورزش باید به سطوح مطلوبی ارتقا یابد.
جعفر آهنگران افزود: با توجه به استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالسازی برخی اماکن ورزشی این سازمان در نظر دارد در تامین اعتبار لازم برای بازسازی، بهسازی و نگهداری این اماکن کمک حال بخش خصوصی باشد.
مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز گفت: در مرکز آموزش و استعداد یابی ورزش کیش کتابخانه علوم ورزشی برای علاقمندان به منابع علمی معتبر و دانشجویان رشته های مختلف با هدف ارتقا علمی ورزش جزیره تعبیه شده است.
عزیزاله فرضی پور افزود: در این مرکز با دعوت از اساتید فدراسیون های ورزشی، وزارت ورزش و دانشگاه های حاضر در کیش هیات های ورزشی، مربیان، داوران و ورزشکاران در راستای ارتقا سطح علم و دانش حمایت می شوند.
فرضی پور با اشاره به اینکه این مجموعه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال ایجاد شده است گفت: موزه ورزش کیش نیز با پنج میلیارد ریال اعتبار به عنوان محلی برای نگهداری افتخارات ورزشکاران، پیشکسوتان در ادوار گذشته ایجاد شده است.
کیش دارای  439 هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن 11 متر برای هر نفر بوده که 11 برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌، هم اکنون 40 هیات ورزشی در کیش فعال بوده و این جزیره حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و 67 مربی دارد.
جزیره کیش هم اکنون 43 هزار نفر جمعیت دارد و در 18 کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو