با دستور رئیس جمهور؛

17 طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شدند

امروز دوشنبه (31 خردادماه) در پنجمین آیین افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور، 17 طرح صنعتی به ارزش بیش از 9 هزار و 430 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری و حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ زنی شدند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های اشتغالزایی در آبادان و خرمشهر گفت: برای افتتاح 11 طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند 2 هزار و 260 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است ضمن اینکه با اجرای این طرح ها برای 260 نفر به صورت مستقیم و 540 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

حسین گروسی به کلنگ زنی 6 طرح در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: برای اجرای 6 طرح زیربنایی در آبادان و خرمشهر هفت هزار و 171 میلیارد سرمایه‌گذاری داخلی و 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی پیش بینی شده است که با بهره برداری از این طرح ها که امروز کلنگ زنی شدند برای 405 نفر به صورت مسقیم و 870 به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

گروسی افزود: این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی و در راستای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر، سایت شلمچه و شهرک صنعتی شماره یک آبادان بهره‌برداری و کلنگ زنی شدند.

وی بیان کرد: شرکت نوآوران پلاست موفق تاروند با محصول ظرف پت از پریفرم با اعتبار 58 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 28 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، شرکت صنایع غذایی وارنا با تولید پنیر و سرمایه‌گذاری 181 میلیارد ریال و اشتغالزایی 86 نفر در شهرک صنعتی آبادان از جمله طرح های افتتاح شده در منطقه آزاد اروند می باشند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین شرکت گلگاه با تولید محصول پلی آلومینیوم کلراید با اعتبار 450 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 76 نفر، شرکت سانا چاک رخ اروند با تولید انواع مواد شوینده با سرمایه گذاری 206 میلیارد ریال و اشتغالزایی 79 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شدند.

گروسی، شرکت فوم صدف زمرد با محصول پانال ساختمانی از پلی استایرن با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی 82 نفر همچنین شرکت پژمان پویا فرم با تولید محصول پانال ساختمانی از پلی استایرن با سرمایه گذاری 67 میلیارد ریال و اشتغالزایی 38 نفر در شهرک صنعتی آبادان را از دیگر طرح های مورد بهره برداری در این منطقه آزاد عنوان کرد و گفت: شرکت پیشگامان آریا تجارت با تولید محصول جوراب با سرمایه گذاری 81 میلیارد ریال و اشتغالزایی 27 نفر از دیگر طرح های مورد بهره برداری در منطقه آزاد اروند است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت لنگر تجارت طلائی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول لامچ ال‌ای‌دی با سرمایه گذاری 29 میلیارد ریال در سایت صنعتی آبادان بهره‌برداری شد که زمینه اشتغال 44 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت سیویل آذین با بسته بندی زعفران و با حجم سرمایه گذاری 52 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 44 نفر و شرکت پویا الکترو صنعت کاسپین اروند نیز با تولید کابل یو اس پی، انواع آدابتور، مونو پاد و دوربین نیز با میزان سرمایه گذاری 67 میلیارد ریال و اشتغالزایی 56 نفر در شهرک صنعتی خرمشهر وارد مدار تولید شدند.

گروسی اظهار داشت: با افتتاح شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش نیز با تولید پایانه فروش آنلاین باسیم، پایانه فروش آنلاین بی‌سیم و با  سرمایه گذاری 986 میلیارد ریال برای 226 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات تصفیه خانه پساب صنعتی در شهرک صنعتی خرمشهر گفت: این پروژه با اعتبار 2 هزار و 778 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: 13 معبر (جاده دسترسی) نیز با اعتبار یکهزار و 317 میلیارد ریال در شهرک صنعتی خرمشهر احداث خواهد شد.

گروسی، به اجرای طرحی در زمینه برق در خرمشهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کلیدخانه 400 کیلو وات در شهرک صنعتی خرمشهر با اعتبار 2 هزار و 741 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث و از خط هوایی 400 کیلو وات برق با سرمایه گذاری 99 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 90 نفر در سایت صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

وی در ادامه به بهسازی و نوسازی 6 معبر(جاده سازی) با 236 میلیارد ریال اعتبار در سایت صنعتی آبادان اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه پروژه اتصال راه آهن شلمچه به بصره نیز با اعتبار 100 میلیون یورو در سایت تجاری شلمچه آغاز شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی 2رودخانه اروند و کارون قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :