توسط رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد؛

تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده آبزیان در جزیره قشم

  • سه شنبه 1 تير 1400 - 17:11
  • قشم
  • 0 دیدگاه
رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس یک طرح تولیدی در حوزه تولید ماهی خشک با ظرفیت تولید 10 هزار تن انواع محصولات در سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری فکر اقتصادی، شرکت سالم غذای قشم (تولید و بسته‌بندی ماهی خشک) با سرمایه‌گذاری 380 میلیارد ریالی با دستور رییس جمهوری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

با بهره‌برداری از این پروژه برای 100 نفر نیروی بومی به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 90 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته محصولات شیلاتی تولیدشده در این واحد جهت ورود به چرخه صادرات به کشورهای آسیای شرقی (کره جنوبی، ژاپن و مالزی) و کشورهای حوزه خلیج‌فارس (عمان) آماده است.

همچنین بخشی از محصولات تولیدشده این واحد تولیدی جهت تهیه ماده اولیه خوراک آبزیان به شرکت‌های تولیدکننده این حوزه اختصاص پیدا خواهد کرد.

با آغاز به کار مجتمع سالم غذای قشم گام بلندی جهت ایجاد ارزش‌افزوده در چرخه تولید و فرآوری محصولات شیلاتی منطقه باهدف رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

در فاز توسعه این واحد تولیدی همچنین طمع دار کردن ماهی خشک جهت ارائه محصولات به بازارهای داخلی و همچنین تولید شکلات آنچوی (Anchovies) پیش‌بینی‌شده است.

توسعه فعالیت‌های صنعتی، فرآوری و بسته‌بندی مربوط به محصولات شیلاتی این منطقه باهدف سودآوری و توسعه اقتصادی برای بومیان از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید و همچنین سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره است.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو