معاون استاندار کرمانشاه:

تصویب منطقه آزاد قصرشیرین گام مثبت در جهت رشد اقتصادی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین اقدام بزرگی است و باعث رونق منطقه غرب کشور و استان کرمانشاه می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز سه‌شنبه در نشستی با حضور «حمیدرضا مومنی»، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در محل پایانه بین المللی مرز خسروی، افزود: تصویب منطقه آزاد قصرشیرین اگر به درستی اجرا شود منجر به رشد اقتصادی منطقه می گردد و تولید و صادرات بهتر را به دنبال دارد.

باباخانی اظهار داشت: فلسفه منطقه آزاد کمک به اشتغال، تولید و صادرات و رونق اقتصادی است و سایر عوامل در حاشیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قصرشیرین دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان دارد که 97 درصد صادرات از این مرزها انجام می شود، گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات است و به بازار عراق و سوریه در دسترس دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: ما از منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خاطره خوبی نداریم و درخواست تسریع اساسنامه و انتخاب هیات مدیره و استفاده از نیروهای متخصص بومی منطقه و تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را داریم که هم اکنون در ابهام است که این طرح وجود دارد یا نه زیرا در دل منطقه آزاد قرار گرفته است.

**منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هدیه دولت به مرزنشینان

فرماندار قصرشیرین نیز در این نشست گفت: شهرستان قصرشیرین از ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد در جنگ خسارت دید در زلزله گریبانگیر مشکلات زیادی شد و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هدیه دولت به مرزنشینان بود که امید است باعث رونق شهرستان شود.

مراد علی تاتار افزود: با وجود دو مرز راهبردی خسروی و پرویزخان در منطقه قصزشیزین، این منطقه از ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات برخوردار است که همگی می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود و امید است منطقه آزاد تجاری به رونق و توسعه هرچه بیشتر قصرشیرین کمک کند.

یادآور می شود؛ با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین 15 اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو