مشاور رییس جمهور تاکید کرد:

ماموریت منطقه آزاد مهران اتصال به اقتصاد مدیترانه است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شهر مهران دارای ظرفیت های اقتصادی خوبی بوده و به همین علت می تواند ماموریت اتصال اقتصاد ایران به مدیترانه را محقق کند.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی، در جریان بازدید از محدوده منطقه آزاد مهران و در نشستی با حضور مدیران دستگاه های مرتبط استان ایلام افزود: مهران متعلق به همه مردم ایران است و بواسطه مقاومت این شهر در دوران دفاع مقدس باید این ظرفیت ایجاد شود تا توسعه در این شهر و منطقه تسریع شود. امروز مردم این منطقه باید حس کنند که تبدیل شدن مهران به منطقه آزاد در زندگی آن ها نقش داشته است.
او گفت: باید مردم لمس کنند که فرهنگ و امنیت محل سکونت آن ها بواسطه تبدیل شدن به منطقه آزاد ارتقا یافته است. اگر این نکات کلیدی مورد توجه قرار نگیرد با معضلات اجتماعی رو به رو خواهیم شد. باید به پیوست فرهنگی مناطق آزاد به همین دلایل توجه ویژه شود و در تمامی مراحل مدنظر قرار گیرد. باور ما این است که در مناطق آزاد اینچنین مسیر توسعه از مجاری جوامع محلی می گذرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر به منویات جامعه محلی توجه نشود و نیازهای مردم بومی شناخته نشود، قطعا توسعه رقم نخواهد خورد. 
نمی توان در یک محل هم زمان تولید ثروت و فقر کرد. بر همین اساس باید در منطقه آزاد مهران مدل توسعه متوازن و پایدار باشد.
مومنی ادامه داد: امروز مردم مهران باید بدانند که بواسطه تبدیل شدن به منطقه آزاد، وضعیت اشتغال در این شهر بهتر خواهد شد. مهران این ظرفیت را دارد تا اقتصاد ایران را به مدیترانه متصل کند و با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاران این امر تسهیل و به نحوی تبدیل به ماموریت این منطقه آزاد شود. 
مشاور رئیس جمهور در پایان گفت: باید تلاش شود تا مقوله توسعه و پیشرفت امروز در کشور فراگیر شود و تشکیل مناطق آزاد می تواند پلی باشد تا این مسیر کوتاه تر شده و با سرعت بیشتری طی شود.

گفتنی است؛ «حمیدرضا مومنی» و هیات همراه، در قالب بیست و یکمین سفر دوره ای بازدید از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، به مناطق آزاد قصرشیرین و مهران سفر کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :