200هزار تن کالای اساسی در حال ترخیص از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک درصد هم امکان ندارد، ورود کرونا به بندر از طریق کشتی‌ها انجام شود، گفت: ارسال فرم‌ها به صورت غیردستی و ایمیل انجام می‌شود، خدمه کشتی اصلا پیاده نمی‌شود ما هم رو عرشه کشتی نمی‌رویم.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورود و خروج کشتی‌ها به بندر شهید بهشتی چابهار در شرایط پیک کرونا در استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: در یک ماه گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را دقیق تر کرده‌ایم و وضعیت تحت کنترل دقیق است.
آقایی اضافه کرد: اگر پیش از این مستندات کشتی‌ها به صورت دستی دریافت می‌شد، در حال حاضر به صورت ایمیل دریافت می‌شود.

** کشتی‌ها قبل از ورود به بندر 14 روز در لنگرگاه می‌مانند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین کشتی‌هایی که از مبدا هند وارد بندر می‌شوند، حتماً باید 14 روز بمانند و بعد پذیرش می‌شوند از بنادر دیگر و اروپا نیز وقتی کشتی‌ها وارد لنگرگاه می‌شوند، باید 14 روز می مانند و قبل از پهلودهی باید تست‌های کرونا مربوط به کرو را برای ما ایمیل کنند.

** تردد روی کشتی های ورودی انجام نمی‌شود

آقایی اظهار داشت: فعلا تردد روی کشتی‌ها در بندر انجام نمی‌شود، فرم‌های خوداظهاری وجود دارد که از سوی کشتی برای بندر ایمیل می‌شود، تست کرونا و خوداظهاری از سوی کشتی ایمیل می‌شود و بررسی می‌شود که خدمه کشتی در کشور مبدأ آیا پیاده شده‌اند یا خیر.
وی با بیان اینکه یکسری فرم‌های خوداظهاری مطابق با شیوه‌نامه‌های کنترلی از سوی کشتی ارائه می‌شود، تأکید کرد: حتی یک‌درصد هم امکان ندارد شیوع کرونا از طریق کشتی‌ها و بندر به کشور انجام شود، کرو (خدمه) از کشتی پیاده نمی‌شوند، ما هم روی کشتی تردد نمی‌کنیم، حتی پاس کشتی نیز وارد کشتی نمی‌شود و اینها را به خوداظهاری و خودارزیابی و موضوعات پای اسکله منوط کرده‌ایم، مگر نیاز خاص باشد که ابتدا واحد قرنطینه وارد کشتی می‌شود و پس از دیدن فرم‌ها گروه بهداشتی بالا می‌رود و اگر مشکلی نبود، پاس کشتی بالا می‌رود.

** 200 هزار تن کالای اساسی در حال خروج از بندر شهید بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در همین شرایط ورود و خروج کالا در خرداد 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل خصوصاً در موضوع کالای اساسی 100 درصد رشد داشته است و در کالای نفتی از ابتدای سال رشد مثبت داشته‌ایم.
آقایی اظهار کرد: در حال حاضر 200 هزار تن کالای اساسی از بندر در حال خارج‌سازی است، همچنین 200 هزار تن کالای اساسی هم در بندر موجود است که ورود و خروج به صورت روان در حال انجام است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :