در ششمین دوره افتتاح پروژه های مناطق آزاد به فرمان رییس جمهور؛

آغاز بهره‌برداری از 62 طرح‌ سرمایه گذاری و زیر بنایی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور

بهره‌برداری از طرح‌ های سرمایه گذاری و زیر بنایی به ارزش سه هزار و 105 میلیارد تومان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش فرینا، همزمان با هفتاد و هشتمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در ششمین دوره افتتاح طرح های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، بهره برداری از 62 طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

 این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و 638 نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.

در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس»، 38 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و 514 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 663 نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده 2631 یورو 5 ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت 20 هزار 672 مترمربع، 10 مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

چهار پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو»، با ارزش سرمایه‌گذاری 758 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 360 نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت دهی و خدماتی 650 کامیون، پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه است.

در «منطقه آزاد انزلی» هم 14 طرح سرمایه گذاری و زیربنایی با ارزش سرمایه گذاری 616 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 446 نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین 6 پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار»، با اعتبار سرمایه گذاری 216 میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای 169 نفر افتتاح شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان از فاز 3 آریا پروفیل، هتل سه ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم و طرح مسئولیت اجتماعی نام برد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :