انتخاب ارس بعنوان مرکز لجستیک مرزی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین ششمین دوره افتتاح های مناطق آزاد کشور توسط رئیس جمهور از انتخاب ارس به عنوان مرکز لجستیک مرزی کشور خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس محسن نریمان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از 38 پروژه افتتاحیه این سازمان به رئیس جمهور گفت منطقه آزاد ارس به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد از طرف ستاد مراکز لجستیک کشور به عنوان مرکز لجستیک مرزی انتخاب شده است.
نریمان با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان در زمینه لجستیک افزود: سازمان منطقه آزاد ارس با تخصیص بیش از 200 هکتار از اراضی این سازمان به سایت انبار، بارانداز و پایانه های صادراتی و تقویت زیرساخت ها، انجام مطالعات راه آهن جلفا_اصلاندوز و جلفا_چشمه ثریا و تعویض جاده های مواصلاتی منطقه در آینده ای نزدیک، نقش موثر خود را در کلی در شمال جنوب و شرق به غرب برای انتقال کالاها از آسیای شرقی و مرکزی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و اروپا ایفا خواهد نمود.
نریمان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: علیرغم تشدید شرایط تحریم و بحران کرونا، تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی ارس از جمله سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و صادرات در وضعیت سبز و مطلوب قرار دارد.
وی در پایان از انتخاب این سازمان به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و اضافه کرد: با اتخاذ سیاست های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای استقرار و توفیق مناطق آزاد جدید، منطقه آزاد ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین انتخاب شده است و تیم مدیریتی این سازمان مخلصانه تمام تجربیات خود را در اختیار این منطقه قرار خواهد داد.
گفتنی است در ششمین آیین افتتاح های مناطق آزاد، 38 طرح بزرگ اقتصادی با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر هزار و 514 میلیارد تومان امروز سه شنبه پانزدهم تیرماه در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید» بصورت ارتباط زنده تصویری با دستور رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
پیش از این نیز در افتتاحات مناطق آزاد توسط رئیس جمهور 85 طرح صنعتی،زیربنایی،کشاورزی و گردشگری با مجموع سرمایه‌گذاری 61 هزار و 180 میلیارد ریالی و 70.5 میلیون یورویی و 4.6 میلیون دلاری به صورت ارتباط زنده تصویری با دستور رییس جمهور افتتاح شده بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو