توسعه فعالیت های اقتصادی کیش با تسریع در امر تولید و رفع موانع

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاددر بازدید از مصلای بزرگ کیش و تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در این منطقه؛ بر تسریع و رفع موانع ایجاد شده در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه و برخی از مسئولان محلی، صبح چهارشنبه (16 تیرماه) در بازدید از «مصلای کیش»، «شرکت های زمهریر»، «سام چوب کیش»، «تولید آب آشامیدنی سانچز» و «تراشکاری شیدآرین»؛ رفع موانع در تولید و ایجاد رقابت پذیری در این منطقه را از شاخص های مهم رشد و توسعه اقتصادی منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

مومنی با تاکید بر این موضوع که تحقق توسعه فعالیت های اقتصادی و تسریع در امر تولید نیازمند برنامه ریزی مدون و ارائه برنامه راهبردی فرایند تولید تا عرضه محصول است اظهار داشت: آغاز فرایند تولید تا عرضه محصول با طراحی و ارائه برنامه عملیاتی، راه کار موثری برای شناسایی و مرتفع شدن مشکلات پیش رو است.

همچنین مومنی در خصوص دریافت تسهیلات بانکی واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با تضمین اعتبار از بانک مربوطه شرایط دریافت تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی را فراهم می کند.

مشاور رئیس جمهور در بازدید از «مصلای بزرگ کیش» که با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان در سه سال گذشته ساخته شده و مرحله اول این مجموعه نیز به بهره برداری رسیده در جریان پیشرفت اقدامات عمرانی این طرح بزرگ قرار گرفت.

کلاس هاس آموزشی، پست های برق، سیستم های تهویه هوا و 17 پکیج سرمایشی، سرویس های بهداشتی، گچ کاری گنبد و رنگ آمیزی و همچنین سیستم های اعلام حریق این مجموعه در چند ماه گذشته تکمیل و به اتمام رسیده است.

مقدرا محاسبه روشنایی لازم، انعکاس نور در شب و خیرگی نور برای برگزاری مراسم های مختلف جهت بهره برداری از این مجموعه پیش بینی شده است.

سالن همکف این طرح 30 متر در 70 متر و در زمینی به مساحت 2100 مترمربع و سالن طبقه دوم نیز 30 متر در 30 در 900 مترمربع طراحی شده است و از ظرفیت مناسبی جهت برگزاری مراسم و آیین های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مانند اعیاد و سوگواری ایام محرم برخوردار است.

در ادامه بازدیدها؛ مشاور رئیس جمهور در جریان فعالیت «شرکت زمهریر کیش» به عنوان نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع این منطقه، که با حجم سرمایه گذاری 5 میلیون دلار در زمینی به مساحت 3300 مترمربع در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است، قرار گرفت.

شرکت زمهریر نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش، مجهز به دستگاه های مدرن و ماشین آلات به روز دنیا، با ظرفیت های9 هزار بی تی یو تا 60 هزار بی تی یو، انواع داکت ها، مینی چیلر و چیلر، فن کویل از جمله کالاهای ضروری تمام خانواده ها، شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود که علاوه بر تامین نیاز ساکنان کیش، به سرزمین اصلی صادرات دارد.

«کارخانه شرکت سام چوب کیش» نیز از دیگر واحدهای تولیدی فعال در این منطقه است که حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از آن بازدید کرد.

شرکت سام چوب کیش، تنها شرکت مبلمان سازی جزیره، در زمینی به مساحت 3300 مترمربع و در بنایی بالغ بر 2640 مترمربع با سرمایه در گردش 30 میلیارد تومان و فروش ماهانه 5 میلیارد تومان احداث شده است.

«شرکت سام چوب کیش» نخستین و تنها کارخانه بزرگ و پیشرفته تولید مبلمان در این جزیره به شمار می رود که علاوه بر تامین نیاز مبلمان مسکونی و خانگی ساکنان کیش، محصولات تولیدی این شرکت به دیگر مناطق کشور صادر می شود.

همچنین «شرکت شید آرین» نیز یکی از واحدهای صنعتی بزرگ ترشکاری در جزیره کیش است که فعالیت های فرزکاری، ترشکاری، توسط دستگاه های پیشرفته که قابلیت کارهای متفاوتی را دارد در این مجموعه راه اندازی شده است و محصولات شرکت شید آرین به کشورهای هند، اندونزی، مالزی، پارس جنوبی صادر می شود.

شایان ذکر است؛ حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همچنین از «ساختمان در حال ساخت با کاربری تولید لوازم آرایشی و عطر و ادکلن» و «واحد تولیدی آب آشامیدنی سانچز» هم بازدید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو